czwartek, 9 listopada 2017

Rada Nadzorcza w dniu 30-10-2017 r.

W posiedzeniu uczestniczyło 9 członków Rady, Zarząd , główny księgowy oraz obsługa prawna i organizacyjna.


K. Szarecki stwierdził, że do końca 2017 r. Rada Nadzorcza planowo będzie podejmowała decyzję w sprawie nowego regulaminu rozliczania wody, więc zaproponował, aby wykreślić ten punkt z porządku obrad, na co RN wyraziła zgodę.

1/ Rada Nadzorcza zatwierdziła ostatni protokół RN z wprowadzonymi poprawkami.



2/Prezes M. Wojtasiewicz przedstawił główne założenia do Planu Remontów na 2018 r. 

•    kontynuacji remontu balkonów przewidzianych do realizacji na 2018 rok w ramach opracowanego w 2015 r. Planu remontu balkonów w latach 2015-2019;
•     kontynuacji remontu klatek schodowych;
•    realizacji projektu likwidacji barier architektonicznych;
•    sukcesywnej wymianie oświetlenia na oświetlenie LED;
•    likwidacji hydroforni i sieci wodociągowych podwyższonego ciśnienia i rozpoczęciu prac projektowych;
•    remontach i koniecznych wymianach instalacji zapewniających utrzymanie zasobów w niepogorszonym stanie technicznym lub wynikających z obowiązujących przepisów;
•    remontach węzłów cieplnych oraz instalacji c.o. i cyrkulacji w budynkach na podstawie wykonanych w ramach bieżącej konserwacji (i w ramach kwoty ryczałtowej) audytów technicznych.

 Całkowita wartość prac przewidzianych do realizacji w 2018 roku wynosi 4 292 500,00 zł.


Rada Nadzorcza podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia Planu remontów na 2018 rok.

3/Prezes A. Gawlik przedstawił warianty Planu gospodarczo-finansowego na 2018 rok.
 
W dyskusji poddano analizie najważniejsze kwestie:
•    wykorzystania pożytków z mienia Spółdzielni w celu obniżenia opłat eksploatacyjnych;
•    kumulacji środków dla zabezpieczenia przyszłych zobowiązań w, być może, przegranych sprawach sądowych;
•    zwiększenia liczby członków Spółdzielni w związku ze zmianą ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych;
•    kosztów obsługi Zarządu;
•    kosztów ogólnych Spółdzielni;
•    kosztów obsługi prawnej;
•    bilansowania kosztów dla nieruchomości nr 1, 4, 6, 7 i 9.


Rada Nadzorcza wyznaczyła główne założenia do planu gospodarczo-finansowego na 2018 rok. Podjęto decyzję o wyborze wariantu  w którym m.in. ograniczone zostaną podwyżki, a ok. 0,5 mln zł z nadwyżki bilansowej zostanie przeznaczone na obniżenie opłat eksploatacyjnych.
Dla nieruchomości przy ul. Lanciego 9 koszt eksploatacji ma wynieść, tak jak w planie dla reszty nieruchomości, 0,70 zł/m².
Zobowiązano zarząd do przygotowania symulacji wzrostu kosztów w każdej nieruchomości dla lokalu o powierzchni 50 m².


4/Zarząd przedstawił informacje dotyczące wykonania zaleceń i uchwał Rady Nadzorczej za okres od dnia 01.07.2017 r. do 30.09.2017 r.

Po zakończonej dyskusji Rada Nadzorcza
w wyniku tajnego głosowania przyznała premie dla członków Zarządu w wysokości:

Prezes M. Pykało         16,2 %
Prezes A. Gawlik         14,0 %
Prezes M. Wojtasiewicz     18,3 %

5/ W sprawach różnych omówiono m.in :

- RN  zaakceptowała proponowane przez Zarząd działania
mające na celu doprowadzenie do porozumienia między Spółdzielnią i Miastem Stołecznym Warszawa w zakresie regulacji sporu wokół opłat za dzierżawę 29-letnią działek przy ul. Migdałowej/Lanciego oraz regulacji stanu prawnego tych nieruchomości.

- pismo przesłane przez Radę Rodziców Szkoły Podstawowej nr 340 w Warszawie do Rady Nadzorczej SM „Przy Metrze” z prośbą o wyrażenie zgody na postawienie przy szkole budki strażniczej dla osoby przeprowadzającej dzieci przez ulicę.
RN nie wyraziła zgody na postawienie takiej budki.


Kolejne posiedzenie RN pod koniec listopada.



2 komentarze:

Anonimowy pisze...

O co chodzi z tą dzierżawą na 29 lat? Przecież nie można budować na terenie bez użytkowania wieczystego, to jak można było dostać pozwolenie na budowę na gruncie czasowo dzierżawionym?

Anonimowy pisze...

Za Stępnia nie takie rzeczy były możliwe.