czwartek, 3 marca 2016

POSIEDZENIE RADY NADZORCZEJ SM „PRZY METRZE” W DNIU 29.2.2016 ROKU

W posiedzeniu RN wzięło udział 8 członków RN.

 Okresowo byli dwaj członkowie Zarządu SM ( prezes Pykało przebywa na zwolnieniu lekarskim)  oraz główny księgowy.

Przyszło tez 2 członków SM

 

1/Rada Nadzorcza zatwierdziła protokół z posiedzenia w dniu 25.01.2016 r.

 

2/Uchwalono zmianę jednego punktu Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami Spółdzielni.  

 

Odnoszącego się do  kosztów SM i wysokości  obciąż w zależności od charakteru  lokali - użytkowych czy  mieszkalnych.

Do tej pory było to rozliczane dość skomplikowanie strukturą podatkową , co powodowało ,że w każdym roku współczynnik obciążania kosztami był inny.

W ciągu ostatnich  5 lat zmieniał sie on nieregularnie wynosząc  średnio 1,65. RN przyjęła stały współczynnik w wysokości 1,5.

 

3/RN przyjęła mniejszą wysokość - 10zł odpisu na fundusz remontowy od miejsca postojowego. 

 

Uwzględniono fakt ,ze miejsca postojowe wymagają mniejszych nakładów na remonty niż lokale czy inne pomieszczenia.( przy takiej samej stawce jak dla lokali odpis powinien wynosić 20zł od miejsca postojowego w garażu)

 

4/  RN podjęła uchwałę zmniejszająca obciążenie SM kosztami prawie 200 miejsc niezbędnych dla Galerii "Centrum Natolin" o treści:

 

Koszty i przychody dotyczące miejsc postojowych na poziomie -1  w Galerii  będą zaliczane odpowiednio do kosztów i przychodów do lokali użytkowych zgodnie z decyzją Burmistrza Gminy Warszawa Ursynów z dnia 12/11/1998 r nr 554/98 o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w której to decyzji wskazano dla inwestycji „Centrum Natolin” zabezpieczyć miejsca parkingowe dla samochodów osobowych
wg wskaźnika 30 miejsc na każde 1000 m² powierzchni użytkowej  

 

5/Regulamin Zarządu w SM „Przy Metrze

 

Po dłuższej dyskusji RN zaleciła szereg poprawek do tego regulaminu na kolejne posiedzenie RN.

  

6/Nowa struktura organizacyjna SM

 

Z powodu nieobecności prezesa Pykało odpowiedzialnego za tą strukturę będzie ona jeszcze omawiana na kolejnym posiedzeniu RN.

Pan Klitenik zgłosił szereg uwag, miedzy innymi aby w strukturze nie było za dużego marginesu w ilości etatów, co zawsze może skutkować w przyszłości rozrostem zatrudnienia. 

 

7/ Informacja Zarządu na temat wydzielenia się SM „Migdałowa”.

 

Prezes Janas przedstawił informacje na ten temat .

Władze SM Migdałowa mają dwa tygodnie od zebrania w dniu 27.2.2016 na zgłoszenie do KRS nowej spółdzielni, która zaistnieje faktycznie  jako podmiot prawny po wpisie w KRS.

Więcej informacji w sprawie wydzielenia SM Migdałowa znajduje się na stronie SM  -  kliknij tutaj 

 

8/Zmiana warunków płacy i pracy dla członka zarządu do spraw technicznych

 

RN w wyniku trzech tajnych głosowań podjęła decyzje aby podnieść wynagrodzenie prezesa Wojtasiewicza w sumie o kwotę 1500zł miesięcznie brutto.

 

9/ W sprawach różnych poruszono miedzy innymi:

 

- RN wskazała dwie delegatki - panie Kołnierzak i Wargocką na zebranie na którym wyłonieni będą delegaci na zjazd Krajowej Rady Spółdzielczej, oficjalna uchwała na kolejnym posiedzeniu RN

 

- ustalenie systemu wyłapywania niesprawnych lub zmanipulowanych wodomierzy

 

- sprawa użytkowania wieczystego i bardzo różnych orzeczeń SKO nawet dla mieszkańców tej samej klatki.

Niektórzy mają  płacić według wyceny SM, inni według wyceny miasta, część średnią z tych wycen, część osób według starych stawek przed podwyżką.

Ostatnio miasto odwołuje się do sądu od decyzji SKO licząc , ze pojedyncze osoby nie wygrają z prawnikami miasta. SM udziela wszelkiej pomocy takim osobom nawet przystępuje do sprawy jako interwenient uboczny ale sądy nie za bardzo zgadzają się na takie przystąpienie, argumentując , że jak ktoś ma odrębną własność mieszkania, to SM nie ma żadnego interesu prawnego, żeby mu pomagać w sprawie opłat za wieczyste użytkowanie.

 

 - sprawa możliwości przy remoncie balkonu i klatek schodowych wymiany balustrady na nierdzewną, jeżeli tylko mieszkańcy zdecydują się dodatkowo pokryć koszty takiej wymiany.

 

  - sprawa błędu  w nowym druku formularza rozliczeniowego

RN zobowiązała zarząd do przedkładania do akceptacji, przed wysłaniem, wzorów formularzy
z informacjami o rozliczeniach oraz nowych stawkach,  oddelegowanemu do tej sprawy, członkowi Rady Nadzorczej – p. Klitenikowi


- sprawa wysokości opłat dla kancelarii prawnych szczególnie zajmujących się sprawami karnymi.

RN zobowiązała prezes Janasa do przedstawienia szczegółowego, jakimi sprawi zajmuje się kancelaria mec. Magdziarza

 

- sprawa marcowych przenosin siedziby SM  z obecnej Lanciego 12 na KEN 36. Powinna być zakończona w marcu .

 

  - M. Czarnecka przypomniała o audytach w  pomieszczeniach po zsypowych. Na kolejną RN będzie wprowadzony punkt o pomieszczeniach wspólnych.

 


Kolejne posiedzenie RN odbędzie sie 21 marca o godzinie 18:15 najprawdopodobniej już w nowej siedzibie SM.

 


15 komentarzy:

Anonimowy pisze...

A co z tymi balustradami, gdzie balkony są już wyremontowane?
Nam nie dano takiej możliwości wymiany.

Anonimowy pisze...

A pytałeś się o taką możliwość?
SM nie zwalnia z myślenia i aktywności i nie jest od wymyślania, co tu jeszcze mógłby dany mieszkaniec zmienić w swoim otoczeniu.Jak ktoś ma pomysł, tylko nie kosztem innych mieszkańców, to zawsze może liczyć na akceptacje SM.

Anonimowy pisze...

Balustrady ze stali nierdzewnej są dosyć kosztowne, kilka tysięcy zł na jeden balkon.Ale jak kogoś stać ,to na pewno są tańsze w utrzymaniu.

Anonimowy pisze...

Tańsze w utrzymaniu? To sobie policz. Balkon tradycyjny malujesz nie częściej niż co 5 lat. Puszka farby to max 50 zł. Jeżeli balkon ze stali nierdzewnej kosztuje np. 2000 zł to zwrot z kapitału po 200 latach.

Marek Wojtalewicz - były Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Przy Metrze pisze...

Chciałbym jeszcze doprecyzować informacje o tych balustradach ze stali nierdzewnej.
Jest teoretycznie taka możliwość, ale są dwa istotne problemy: faktycznie wysoki koszt takiej balustrady - przeszło pół tysiąca zł z metra bieżącego oraz w przypadku balustrad na klatce, konieczna zgoda na pokrycie dodatkowych kosztów przez mieszkańców danej klatki, a w przypadku balustrad na balkonach zgoda mieszkańców danego budynku.

Anonimowy pisze...

Panie Marku, zainteresowałam się informacją zawartą w opisie p.6 porządku obrad czyli strukturą org. spółdzielni. Próbowałam znaleźć schemat obecnej struktury na stronie spółdzielni ale jej tam nie ma. W zakładce "inne" jest tylko deklaracja o ilości osób w lokalu w związku z wywozem śmieci.
Trochę to dziwne, że tak istotna informacja, jest ukrywana. Przecież od struktury org. zależy jeden z istotniejszych składników czynszu czyli płace pracowników. I jest cos na rzeczy w stwierdzeniu p. Klitenika, że struktura nie może być jak z gumy.
Przejrzałam statut spółdzielni, jest w zakładce "dokumenty" i bardzo dobrze i w par.77 p. 5 wyczytałam, że prezes zarądu pełni jednoosobowo funkcję pracodawcy, tak więc to on powinien koordynować zatrudnienie, a jeżeli po 3 latach pracy nie wie ilu potrzebuje pracowników, to coś nie tak.
I jeszcze jedno. Dlaczego protokoły zarządu na stronie spóldzielni kończą
sie na protokole 32 z 19 sierpnia a przedtem jeszcze nie ma protokołów 26,27,28,29,30,31 czyli tych po 10 czerwca??? To budzi podejrzenia. Być może niepotrzebnie ale kto wie?!

Anonimowy pisze...

Aha, zapomniałam jeszcze dodać, że dokumentacja pracy rady prowadzona jest na bieżąco, dlatego tym bardziej nie rozumień opóxnień dokumentacyjnych z pracy zarządu.

Anonimowy pisze...

Ja w dwóch sprawach. Dobrze żeście w końcu załatwili sprawę miejsc postojowych na KEN. Lepiej późno niż wcale, chociaż szkoda, ze tak późno. Z protokołow wynika, że rada musiała mocno pchać zarząd w tej sprawie, żeby coś zrobił. Chwała radzie, tylko dlaczego zarząd taki nierychliwy? Jak historycznie patrzę to ponoć nie było to mozliwe do załatwienia. Tak słyszałem od samego początku KEN, a miejsca wokół rozjeżdżone.

A druga sprawa to o co chodzi w sprawach różnych z tym błędem w formularzach rozliczeniowych. Obejrzałem swój i żadnego błedu nie widzę. Trochę jest inny w szczegółach do poprzedniego. Może dotyczy to tylko niektórych lokali tak jak było z rozliczeniem wody? Czy znów będą korekty?

Anonimowy pisze...

A pro po struktury organizacyjnej? Czy uwzględnia ona fakt że 100 spóldzielców przeszło do Migdałowej i bedzie kilkanaście tyś. zł. mniej miesięcznie?
Mam też nadzieje że struktura organizacyjna jak z gumy nie przytrafi spoldzielni zatrudniania martwych dusz jak było za Stepnia?
Biurokracja kocha sie w rozmnazaniu i jest w stanie wytłumaczyć zatrudnienie dowolnej ilości urzędników.Specjaliści zgoda ale nie łachudry!

Anonimowy pisze...

100 członków to jakieś 2%. Za to więcej zysku można przypisać tym, którzy zostali. Ma to niewielki wpływ na całość.

Anonimowy pisze...

na stronie spółdzielni jest napisane przy uchwale rn dot. struktury organizacyjnej że jest ona do wglądu w dziale organizacyjnymm, może dlatego że taka struktura to sprawa wewnętrzna spółdzielni i nie ma ona być publicznie wbijana w drzewo do wiadomości wszystkich? jeśli akurat tutaj jest jasny komunikat zarzadu ze strony, że tylko do wglądu to jest jakaś przyczyna. a każdy członek sm może iść do spółdzielni i na miejscu zobaczyc treść tej uchwały i jej załączników. tylko że pewnie nikogo dotychczas to nie obchodziło i pewnie nie obchodzi, bo dla zwykłego mieszkańca to nie ma znaczenia czy pani x odpowiada przed panem y czy przed panem z. ważne aby robota była robiona sprawnie.

Anonimowy pisze...

Anonimowy 17:57,
widzę, że lubisz czytać protokoły z posiedzeń RN. Widać w nich wyraźnie, ile spraw ma do załatwienia Rada, i je załatwia w sposób kompleksowy. Wszystkiego nie da się załatwić w jednej chwili.
Twój sarkazm usprawiedliwiony, jednak w moim odczuciu zbyteczny.

Anonimowy pisze...

anonimowy 7.03 10,49
Mnie nie obchodzi, że pani Dziunia odpowiada przed pania Rózią, czy panem Mądrym. Obchodzi mnie natomiast ilość etatów w spółdzielni in corpore i w rozbiciu na poszczególne działy. Zależności między działami i przyporzadkowania też dużą mówią o zdolnościach spółdzielczego menagementu.
Chętnie bym się zapoznał ze strukturą podczas bezsennych nocy bez konieczności drałowania do spółdzielni.
A co do sprawnej roboty to moze struktura pomogłaby mi zrozumieć, dlaczego na odpowiedź ze spółdzielni czekam ponad 2 miesiące.

Anonimowy pisze...

Odpowiadam anonimowemu z dn.5 marca 2016 r 17:57
W sprawozdaniu zarządu SMPM z działalności w roku 2014, rozdz.III str.20 i 21. Działalność gospodarczo-finansowa wynik za rok 2014 tabelka pkt. 5 Miejsca postojowe- mienie spółdzielni: przychody 494 266,20, koszty 985 489,14, wynik -491 222,94. Taką sumę muszą pokryć mieszkańcy.
Tak było w latach poprzednich. Wystąpiłam na posiedzeniu RN z wnioskiem, aby miejsca postojowe w Galerii, poziom -1, przypisać do lokali użytkowych Galerii. Zarząd nie wykazał staranności wynajmu tych miejsc, a straty muszą pokryć spółdzielcy. RN przyjęła mój wniosek i poleciła zarządowi przygotować stosowną opinie zarząd zwlekał kilka miesięcy i nareszcie w lutym RN podjęła uchwałę o przypisaniu miejsc postojowych lokalom galerii. Zarząd zarezerwował 9 miejsc postojowych dla spółdzielni. Za rok 2015 nadal spółdzielcy zapłacą za straty na tych miejscach. Efekt dopiero w 2016 r.
Barbara Cieślak

Anonimowy pisze...

Panie Marku, jak to jest że przetargi w Spółdzielni wygrywają te same osoby. Nie niepokoi to Państwa? Dla niepoznaki te osoby zakładają sobie tylko spółkę pod nazwą konsorcjum.
Dlaczego Prezes Wojtasiewicz został wyrzucony ze Spółdzielni Nowy Dom jak Pan myśli?