W posiedzeniu RN wzięło udział 8 członków RN i 8 Przedstawicieli.
Jednogłośnie przyjęto porządek obrad.
1. Zatwierdzono protokół nr 18 z ostatniego posiedzenia RN
2.
Omówienie
propozycji zmiany Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami
mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali – ewentualne podjęcie
uchwały.
Omawianie tego punktu trwało najdłużej, ale jest to jeden z ważniejszych regulaminów.
Najwięcej uwag zgłosił pan Klitenik. Po uwzględnieniu mnóstwa uwag i poprawek, które powinny być uwzględnione w regulaminie, RN podjęła decyzje, aby wszystkie projekty regulaminów były przesyłane mailowo wszystkim Przedstawicielom, którzy podali swój adres mailowy w SM.
Najwięcej uwag zgłosił pan Klitenik. Po uwzględnieniu mnóstwa uwag i poprawek, które powinny być uwzględnione w regulaminie, RN podjęła decyzje, aby wszystkie projekty regulaminów były przesyłane mailowo wszystkim Przedstawicielom, którzy podali swój adres mailowy w SM.
3.
Omówienie
propozycji zmiany Regulaminu organizacyjnego – ewentualne podjęcie uchwały.
Przy omawianiu tego projektu najwięcej uwag zgłosiła pani Kołnierzak i tak jak poprzedni regulamin, ma być on poprawiony i przedstawiony RN i Przedstawicielom przed zatwierdzeniem.
4.
Informacja
Zarządu dotycząca finansowania Klubu „Przy Lasku” wraz z zarysem koncepcji
dalszej działalności.
Straty przynoszące przez klubik maleją, a ilość imprez rośnie.
Rada zadecydowała aby na następne posiedzenie przedstawiono precyzyjne dane porównawcze kosztów utrzymania klubiku z wyszczególnieniem ostatniego kwartału 2013 roku.
5.
Informacja
Zarządu w sprawie weryfikacji prac wykonanych przez firmę „Portal”.
Mimo pisemnej opinii inspektora nadzoru, że wykonanie przez tą firmę różnych prac budzi bardzo poważne wątpliwości, to trzeba rozważyć czy koszty ewentualnych ekspertyz warte są ewentualnego odszkodowania, szczególnie ,że sporo danych w fakturach jest słabo identyfikowalnych.
6.
Informacja
Zarządu w sprawie wysokości przychodów, jakie uzyskała Spółdzielnia w pierwszym
półroczu 2013 r. z majątku odrębnego.
Dochody z majątku odrębnego SM przekroczyły 1,3 mln zł za to półrocze.
7.
Omówienie
ofert dostawców energii elektrycznej dla celów administracyjnych.
Zarząd przedstawił wstępne wyniki przetargu na dostawę energii elektrycznej do spółdzielni.
Do dalszego etapu zakwalifikowały się 3 firmy z najniższą ceną.
Rada zaleciła dalsze negocjacje z tymi firmami.Dzięki zmianie dostawcy , którym obecnie jest RWE możemy zaoszczędzić ok 25-30% co stanowi kilkaset tysięcy złotych oszczędności. Zarząd ma przy dalszych rozmowach uwzględnić, aby energia dla pojedynczych mieszkańców SM mogła byc dostarczana również po takich stawkach.
Co ciekawe za czasów prezesa Stępnia mimo wielokrotnie zgłaszanych wniosków o zmianę dostawcy energii przez pana Klitenika , było to zupełnie ignorowane.
8.
Informacja
Zarządu o realizacji zaleceń i uchwał Rady Nadzorczej za okres 1.10.2013 r. do
31.12.2013 r. – podjęcie decyzji w sprawie przyznania premii regulaminowych dla
członków Zarządu za IV kwartał 2013 r.
Rozpoczęto omawianie tego punktu, ale na wniosek formalny ( późna pora, była prawie północ) przegłosowano 5:3, aby przerwać posiedzenie. Kontynuacja będzie za tydzień 27.01 o godzinie 18:15.
2 komentarze:
Panie Marku czy można trochę przybliżyć te zyski z majątku odrębnego?
Nie bardzo wiemy co to za tajemnicze hasło?
Zyski z majątku odrębnego są to wpływy z majątku należącego do całej spółdzielni, a nie do pojedynczych jej członków.
Z najmu takich lokali użytkowych, mieszkalnych oraz miejsc postojowych. Z większych jednostkowych dochodów można wymienić Biedronkę i Carrefour.RN poprosiła zarząd o bardziej szczegółowe zestawienie ale już za cały 2013 r. Powinno to być niezależnie w sprawozdaniu finansowym za rok ubiegły.
Prześlij komentarz