czwartek, 3 grudnia 2015

POSIEDZENIE RADY NADZORCZEJ SM „PRZY METRZE” W DNIU 30.11.2015 ROKU

W posiedzeniu RN wzięło udział 8 członków RN, jedna osoba była na zwolnieniu lekarskim.

 Okresowo byli członkowie Zarządu SM oraz główna księgowa i pracownicy księgowości  

Było też 2 członków SM


 

1/Rada Nadzorcza zatwierdziła protokół z posiedzenia Rady Nadzorczej nr 13 z dnia 26.10.2015 r.

 

2/Podjęcie uchwały ws. wyboru biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie sprawozdania finansowego SM „Przy Metrze” za 2015 r 

 

Zgłosiło się aż 29 firm. 

 

Zaproponowałem , żeby usprawnić wybór biegłego ,aby  członkowie RN zgłosili swoich faworytów i w wyniku głosowania wybierzemy biegłego tylko spośród zgłoszonych.

 

  K. Szarecki zaproponował wybór oferty firmy Polskie Towarzystwo Ekonomiczne – Profit.
L. Kołnierzak zaproponowała wybór oferty ZAY AUDYTOR Krystyna Zajdel Kancelaria Biegłego Rewidenta.
Ja zaproponowałem wybór oferty firmy DOSSIER, która już kiedyś badała nasz bilans i zapisała się pozytywnie od strony zaangażowania, w przeciwieństwie do ubiegłorocznej firmy POLTAX, z której biegła była nieuchwytna. Nawet nie pojawiła się na Walnym Zgromadzeniu mimo, że miała to zapisane w umowie.

 

W wyniku głosowania wybrano firmę DOSSIER.

 

3/Regulamin wody

 

 H. Klitenik zrelacjonował przebieg prac nad projektem Regulaminu rozliczania kosztów zużycia wody oraz odprowadzania ścieków od ostatniego posiedzenia Rady Nadzorczej. W projekcie, który Zarząd przesłał członkom Rady na aktualne posiedzenie wprowadzone zostały poprawki, które odbiegają od ustaleń poczynionych w ostatnim okresie. 

 

H. Klitenik zgłosił swoje uwagi i zastrzeżenia.

Po dyskusji, w związku z brakiem możliwości wypracowania na posiedzeniu Rady Nadzorczej jednolitego stanowiska, co do zapisów nowego Regulaminu, p. H. Klitenik postawił wniosek, aby Zarząd przedstawił swój projekt na kolejne posiedzenie Rady Nadzorczej dnia 14.12.2015 r.

Przypomniałem, że Regulamin rozliczania kosztów energii cieplnej wprowadził system rozliczania co pół roku. Natomiast obowiązujące obecnie zasady rozliczania kosztów zużycia wody są w systemie kwartalnym. Rada Nadzorcza chce to ujednolicić dla wprowadzenia większej przejrzystości dla mieszkańców.
K. Szarecki zaproponował, aby na nowych zasadach rozliczać dopiero od pierwszego półrocza 2016 r.

Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przygotowania projektu uchwały dot. odstępstwa od obowiązujących Zasad rozliczeń i naliczania kosztów zimnej i ciepłej wody oraz odprowadzania ścieków dla lokali wyposażonych w indywidualne wodomierze w budynkach SM „Przy Metrze” , tak aby rozliczenie dokonywane było co pół roku, a nie co kwartał. Projekt ma być przedłożony na posiedzenie Rady Nadzorczej dnia 14.12.2015 r.

 

 4/ Zmiany w regulaminie ciepła

 

 H. Klitenik stwierdził, że po uchwaleniu nowego Regulaminu rozliczenia kosztów zużycia wody oraz odprowadzenia ścieków trzeba będzie dokonać zmian w obowiązującym Regulaminu rozliczania kosztów energii cieplnej do celów ogrzewania i podgrzania wody, aby były one spójne. Należy wprowadzić także tekst jednolity Regulaminu.

Pan Klitenik poprosił, aby odpowiednią propozycję uchwały w tym zakresie przygotował Zarząd na kolejne posiedzenie Rady.

 

5/ Rada Nadzorcza podjęła uchwałę nr 215/2015 w sprawie metodologii opracowania Planu gospodarczo-finansowego na rok 2016, akceptacji sposobu rozwiązania problemu tzw. bilansów otwarcia oraz zobowiązania Zarządu do zamieszczenia w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia punktu dot. podjęcia uchwały ws. reasumpcji uchwały Zebrania Przedstawicieli nr 14/2013 z 15.06.2013 r.

 

 6/Plan gospodarczo-finansowy na 2016 

 

 Na posiedzenie przyszli pracownicy działu księgowości, którzy odpowiadali na pytania członków Rady Nadzorczej odnośnie poszczególnych pozycji prezentowanych w projekcie planu gospodarczo-finansowego na rok 2016.

Rada Nadzorcza podjęła uchwałę w sprawie Planu gospodarczo-finansowego SM „Przy Metrze” na 2016 r.


W tej uchwale stawki na większości nieruchomości pozostają bez zmian, na kilku ulegają obniżeniu.

 

 7/Rada Nadzorcza podjęła uchwałę nr 217/2015 w sprawie przyjęcia Planu remontów na rok 2016.

 

 8/Rada Nadzorcza podjęła uchwałę nr 218/2015 w sprawie przyjęcia Planu remontu klatek schodowych w latach 2016-2020.

 

9/Rada Nadzorcza omówiła kolejną wersję projektu Regulaminu rozliczania kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomości oraz ustalania opłat za używanie lokali akceptując poprawki, naniesione zgodnie z wytycznymi z poprzedniego posiedzenia Rady, które przygotował Zarząd lub prosząc o dokonanie dodatkowych korekt treści projektu.

 

10/ Zatwierdzono Regulamin udostępniania dokumentów.

 

11/Po dość burzliwej dyskusji w sprawie ceny 1 strony  kserokopii dokumentu,  RN ustaliła ją na 70 gr.

 

Argumenty za ceną niższą to łatwiejszy dostęp do kserokopii dokumentów dla członków SM.  

Argumenty za ceną wyższą, to rzeczywiste koszty pracownika oraz eksploatacji oszacowane na blisko 2 zł. Obecnie w dobie aparatów komórkowych nie ma już takiej potrzeby kserowania. Ustalenie ceny niższej niż koszty powoduje, że osoby które kopiują dużo dokumentów są dofinansowane przez pozostałych członków SM, którzy nie kopiują tylu dokumentów. 

 

12/W sprawach różnych poruszono m.in:

 

- zobowiązano zarząd do przedstawienia na kolejną RN listy spraw sądowych pracowniczych od 2012 z informacjami na jakim są etapie.

 

- pismo od firmy ZIKO z prośbą o obniżenie opłat za jedno pomieszczenie z wynajmowanych lub zgodę na alkohol albo gry hazardowe.RN nie wyraziła zgody na alkohol i gry. Zostawiła pozostały problem do decyzji Zarządu. Formalnie firma ZIKO podpisała już wiążąca umowę w której zgodziła się na proponowane warunki , które teraz chciałaby zmienić.

 

-Pan Klitenik zgłosił kilka wniosków dotyczących zagadnień odczytu wodomierzy. Wszystkie  wnioski uzyskały akceptacje RN.

 

- Pan Klitenik odczytał oświadczenie dotyczące internetowego forum mieszkańców.Z oświadczenia wynika ,że pan Klitenik poczuł się dotknięty wpisem osoby piszącej pod nickiem NEO i ujawnianiem bez zgody zainteresowanego, jakiś jego poglądów prezentowanych w wąskim gronie RN.

 

- poruszono sprawę RESBUDU i ewentualnej ugody.

 

To był też temat spotkania grupy osób z Belgradzkiej 14 z zarządem i RN przed jej posiedzeniem. 

Na razie sprawa ugody jest nierealna, ze wzgledu na zbyt duże rozbieżności  w oczekiwaniach stron dotyczących warunku ugody.

 

- RN zobowiązała zarząd do  przedstawienia do końca roku informacji związanej z kaucjami gwarancyjnymi Drimexu

 

- sprawa końca dzierżawy osiedla Migdałowa do czasu orzeczenia sądu I instancji w sprawie nikt z miasta nie będzie z SM rozmawiać.

 

- Prezes Pykało poruszył sprawę Promocji  budżetu partycypacyjnego 2017 gminy. 

Informacje będą na stronie SM oraz wskazówki jak pis wnioski w tej sprawie.

 

- Pani Czarnecka poruszyła sprawę zasklepiania otworów wentylacyjnych na Raabego 12 i budek lęgowych dla jeżyków. 

 

-zmiana administratora - Panią Konarską zastąpi nowy pracownik oraz pan Szymanowski

 

- Pani Budasz poruszyła kilka spraw związanych z Galerią KEN


Kolejne posiedzenie RN odbędzie się 14 grudnia o godzinie 18:15.

 

7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Rozumiem, że skoro RN przyjęła plan remontów na 2016r, to teraz będzie on dostępny członkom i będą mieli możliwość zgłaszania poprawek do niego.

Anonimowy pisze...

A co ten Klitenik taki drażliwy. Przecież to od dawna wiadomo że Neo powinna pracować w maglu a nie w radzie nadzorczej.

Marek Wojtalewicz - były Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Przy Metrze pisze...

To oczywiste, że plan remontów jest dostępny dla członków SM.
W każdej chwili mogli i mogą zgłaszać swoje propozycje i uwagi. Ale to nie oznacza, chociaż niektórym tak się wydaje, że poszczególni członkowie będą decydować, jak mają przebiegać te remonty. Od tego jest zatrudniony w SM prezes do spraw technicznych - pan Michał Wojtasiewicz.

Anonimowy pisze...

panie Marku, czy mógłby pan wyjasnić , dlaczego prace nad regulaminem wody tak się ślimaczą. Przecież to chyba od lutego ten regulamin powinien być zrobiony. Czy rada nadzorcza jest taka leniwa, czy może chcecie zrobić dobrze zaprzyjażnionym złodziejom wody!

Anonimowy pisze...

Aha i jeszcze jedno. Czy to prawda, że na osiedlu migdaowa pana Karneńskiego zaczęto robić remonty? a jeżeli to prawda to jak to sie ma do zakazu sądu w/s remontów?

Anonimowy pisze...

Regulaminy trzeba robić dobrze i na lata, więc pospiech jest tu niewskazany.
Jak ktoś ma pomysł na jakieś zapisy anty złodziejskie, to niech przyjdzie na Radę.
Z tego co czytam z opisu posiedzeń, to przychodzą pojedyncze osoby i jakoś w sprawie regulaminów nie zabierają głosu.

Anonimowy pisze...

Dzień Dobry,
jakie było kryterium terminu remontów klatek schodowych? Pytam, ponieważ remont klatek na ul.Mandarynki 8 był w roku 1998, a planowany jest dopiero na 2018, a na ul Mandarynki 2 oraz 4 również odbył się w 1998 r. a planowany jest na rok bieżący. Pozdrawiam