czwartek, 27 listopada 2014

POSIEDZENIE RADY NADZORCZEJ SM „PRZY METRZE” W DNIU 24.11.2014 ROKU


W posiedzeniu RN wzięło udział 9 członków RN i 4 Przedstawicieli

Przyjęto następujący  porządek obrad:

1.     Zatwierdzenie protokołu Rady Nadzorczej nr 10 z dnia 27.10.2014 r.
2.     Wybór biegłego rewidenta na badanie sprawozdania finansowego SM „Przy Metrze” za rok 2014 - ewentualne podjęcie uchwały.
3.     Rozpatrzenie wniosku Zarządu ws. odstępstwa od Regulaminu organizowania przetargów na roboty budowlane, remontowe, konserwacyjne oraz inne usługi na rzecz SM „Przy Metrze” – ewentualne podjęcie uchwały.
4.     Omówienie propozycji terminu zwołania Zebrań Grup Członkowskich w lutym 2015 r.
5.     Omówienie propozycji uregulowania parkowania w garażach wielostanowiskowych Spółdzielni.
6.     Omówienie propozycji uregulowania wysokości opłat za wynajem powierzchni pod reklamę na terenie Spółdzielni.
7.     Informacja Zarządu na temat aktualnej sytuacji Spółdzielni ze szczególnym uwzględnieniem wysokości kosztów biura zarządu za trzy kwartały.
8.     Informacja Zarządu w sprawie wyłonienia dostawcy energii elektrycznej administracyjnej dla zasobów Spółdzielni.
9.     Omówienie założeń do planu gospodarczo-finansowego na rok 2015.
10.   Sprawy różne.

1.     Zatwierdzono protokół Rady Nadzorczej nr 10 z dnia 27.10.2014 r

2.  Do badania sprawozdania finansowego SM „Przy Metrze” za rok 2014
w drodze głosowania tajnego wybrano ofertę firmy POL-TAX z siedzibą w Warszawie przy ul. Bora Komorowskiego 56C lok. 91
Wpłynęło 21 ofert.

3.RN wyraziła zgodę na odstępstwo od regulaminu i przedłużenie umów na 3 lata z większością firm sprzątających SM. 
(oprócz 2). Na jeden obszar - KEN ogłoszono przetarg. 
Obecnie część obowiązków firm sprzątających w zakresie pielęgnacji zieleni przejmie wyspecjalizowana firma, odbędzie się to bez zwiększenia całości dotychczasowych kosztów.
Umowy są na 3 lata ale z możliwością miesięcznego wypowiedzenia, jeżeli jakaś firma sprzątająca nie będzie rzetelnie wywiązywać się ze swoich usług. 


4.Koordynator komórki organizacyjnej Pan Filip Rawski przedstawił wniosek Zarządu dotyczący zwołania zebrania wszystkich sześciu Grup Członkowskich w jednym terminie i miejscu
Zebranie będzie dotyczyło sprawy uchwalenia nowego Statutu i Regulaminu Walnego Zgromadzenia. Ponieważ sprawa dotyczy w takim samym stopniu wszystkich członków Spółdzielni niezależnie od miejsca zamieszkania można ograniczyć koszty organizacyjne oraz unaocznić członkom Spółdzielni jak w przyszłości będą wyglądały i przebiegały jednoczęściowe Walne Zgromadzenia. 

W przypadku gdyby, któraś z Grup Członkowskich nie chciała obradować wraz z pozostałymi, może mieć zorganizowane odrębne zebranie. 
Jedna  Przedstawicielka Pani G. Stępniewska stwierdziła, że jest przeciwna zorganizowaniu jednego zebrania dla wszystkich Grup Członkowskich, ponieważ może to prowadzić do jakiś manipulacji.
RN podjęła decyzje o takie formie zebrania  Grup Członkowskich z jednoczesnym zawiadomieniem wszystkich członków o zebraniu poprzez indywidualną informacje do skrzynek oraz wywieszenie na drzwiach wejściowych do klatek  w dużym formacie A3  


5.Rada Nadzorcza omówiła przedstawiony przez Zarząd projekt Regulaminu korzystania z miejsc postojowych w podziemnych garażach wielostanowiskowych w budynkach znajdujących się w zasobie Spółdzielni Mieszkaniowej „Przy Metrze” w Warszawie. 
 Po naniesieniu poprawek i zgłoszeniu uwag ustalono, że kolejne czytanie projektu nastąpi na kolejnym posiedzeniu Rady Nadzorczej. 


6.Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do zinwentaryzowania wszystkich nośników reklamowych na terenie Spółdzielni.  
Termin realizacji do końca stycznia 2015 r. (informacja ma zawierać zestawienie komu przedstawiono propozycję ponoszenia opłat z tytułu wykorzystywania powierzchni wspólnych pod reklamę). 
Prezes M. Pykało zrelacjonował działania Zarządu zmierzające do uregulowania problemu reklam zamieszczonych bez umownie na terenie Spółdzielni. Zarząd opracowuje także koncepcje jednolitych nośników reklamowych tzw. „totemów” w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach.

H. Klitenik stwierdził, że zamieszczono na tablicach informacyjnych reklamy jak np. sklepu AGD. Przychody z tego tytułu są znikome, a zakłóca ona odczytywanie komunikatów.
Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do niewywieszania reklam w tablicach ogłoszeń, a tablice ogłoszeń należy uporządkować.

7. Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do szczegółowego wyjaśnienia niektórych kosztów biura zarządu :
- ile kosztują komputerowe pogramy prawnicze tj. LEX Sigma,
- dlaczego koszty organizacji ZGCz i ZP wzrosły w 2014 r. w porównaniu z rokiem 2013,
- kosztów sprzątania siedziby Spółdzielni,
- kosztów działalności biura Zarządu.
Termin na realizację wniosku – 2 tygodnie.

Prezes Pykało poinformował ,ze zaległości w opłatach eksploatacyjnych zmniejszyły się o 12% .Zwiększyła się też skuteczność windykacji. Zatrudnienie wbrew plotkom nie wzrosło w 2014 roku i obecnie jest takie samo jak na początku 2014 - to 42 etaty, w tym 3 osoby na różnych urlopach. Dla porównania za odwołanego zarządu prezesa Stępnia zatrudnienie wynosiło około 60 etatów.
Na remonty wydano w tym roku już 2,7 mln zł, w porównaniu do 1,9 mln zł  w analogicznym okresie roku ubiegłego.


8.Prezes M. A. Wojtasiewicz poinformował zgromadzonych, że został już przez Zarząd ogłoszony nowy przetarg na dostarczenie do zasobów Spółdzielni energii elektrycznej administracyjnej. Rada Nadzorcza oddelegowała K. Szareckiego do udziału w postępowaniu przetargowym. 

9.Przy założeniach do planu gospodarczo-finansowego na rok 2015 Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do podjęcia następujących działań 

- Zbadanie możliwości  skorygowania uchwały Zebrania Przedstawicieli z 2011 roku dotyczącej wykorzystania nadwyżki bilansowej.
 
 - Przedstawienia koncepcji rozwiązania problemu bilansów otwarcia dotyczących opłat eksploatacyjnych.

- Przy planowaniu stawek eksploatacyjnych na rok kolejny przyjmować przewidywane wykonanie kosztów planowanych w roku bieżącym, powiększonych o planowany wskaźnik inflacji, uwzględniając zmiany wynikające z zawieranych i rozwiązywanych umów z dostawcami, bez uwzględnienia wyników na GZM z lat ubiegłych.

- Przedstawienia propozycji aktualizacji, po uprzedniej analizie, stawek na fundusz remontowy - odrębnych dla każdej nieruchomości.

 -Przygotowania propozycji stawki ryczałtowej za miejsce postojowe, uwzględniającej  koszty dźwigu

-Przeanalizowania sprawy opłat za piwnice w budynkach, gdzie nie wszyscy mieszkańcy mają piwnice.
 
-Inwentaryzacji powierzchni wspólnych (suszarnie, wózkownie itp.) oraz uregulowanie sprawy dostępu do tych pomieszczeń.

 Termin na kolejną RN.

10.W sprawach różnych poruszono m.in

A. Tomaszewska-Ostrowska zgłosiła, że niektórzy mieszkańcy krytycznie odnoszą się do odświeżania klatek schodowych za pomocą farby o różowym kolorze.

M. Wojtalewicz zgłosił skargę pani Witak, która dnia 9.10.2014 r. złożyła pismo L. dz. 7407/14 i nie otrzymała odpowiedzi.

K. Szarecki poruszył sprawę obniżenia opłat w budynkach wydzielającej się Spółdzielni Mieszkaniowej „Migdałowa”. Przypomniał, że Zarząd miał przedstawić w tej sprawie opinię eksperta pani Tutak.
Prezes G. Janas odpowiedział, że też żałuje, że nie ma tej opinii, bo sam na nią liczył. Prezes G. Janas zobowiązał się, że osobiście będzie wyjaśniać tę sprawę.

H. Klitenik zwrócił uwagę na nieprawidłowości w sposobie prowadzenia remontu ciągów wodnych przeciwpożarowych przy blokach Belgradzka 20-22. Zapytał też, kiedy będą opracowane moce zamówione na ciepło. Prezes M. Pykało odpowiedział, ze razem z wyliczeniem LAF-ów, a prace są już zaawansowane


Kolejne posiedzenie RN w dniu 15 grudnia 2014 o godzinie 18:15.

16 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Wydaje mi się, że jedną wielką manipulacją to jest p. Stępniewska.
A poza tym nadszedł już najwyższy czas, aby wszyscy mieszkańcy mogli zapoznać się z jej skomplikowaną osobowością.
Może w przebłysku samokrytycyzmu p. Stępniewska doszła do wniosku, że nie najlepiej może zostać odebrana przez ogół spółdzielców, stąd jej sprzeciw, by zwołać wszystkich spółdzielców w jednym czasie.

Anonimowy pisze...

Pani Stępniewska to ta która chce porządzić w tej SM. To nic nowego.Wszędzie węszy spisek. Pewnie największy dotyczy Lecha Kacz... bo ciągle przywołuje linki do katastrofy smoleńskiej na forum przedstawicieli.

Anonimowy pisze...

Panie Marku, co to za straszliwe utrudnienie Pan wprowadził - konieczność wpisywania tekstu z obrazka; sama musiałam przerzucić kilka tekstów, zanim udało mi się któryś odczytać.

A co do z p. Stępniewskiej, to czy ktoś mógłby mnie poinformować, ile kosztowało spółdzielnię prowadzenie spraw sądowych w związku z hurtowym zaskarżaniem przez nią wszelkich spółdzielczych decyzji?

Marek Wojtalewicz - były Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Przy Metrze pisze...

To nie ja włączyłem weryfikacje obrazkową, tylko Google właściciel tego serwisu blogów. Mam nadzieję ,ze to wyłączą.W teorii to ochrona przed spamem.

Anonimowy pisze...

pomysł z połączeniem grup jest tak prosty i genialny że zastanawiam się czemu nikt wcześniej tego nie wymyślił.... regulamin pozwala na to od dawna?

Anonimowy pisze...

Odnośnie punktu 3 dlaczego nie został ogłoszony przetarg? Z Lokajskiego została wyrzucona jedna firma w jaki sposób został rozdysponowany jej rejon?

Jak to możliwe, że teraz dedykowana firma będzie zajmować się dzieleniem bez zwiększenia kosztów? Obecne firmy mają zmniejszone wynagrodzenie?
W jaki sposób została wybrana firma?

Marek Wojtalewicz - były Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Przy Metrze pisze...

Rzeczywiście obecne firmy mają wyłączony z zakresu obowiązków, dbanie o zieleń, oprócz koszenia trawy.
Faktycznie, te pieniądze za te wyłączone obowiązki, pójdą do wyspecjalizowanej firmy, która będzie zajmował się tylko opieka nad zielenią.
Firma od zieleni jeszcze nie została wybrana, będzie przetarg.
Obszar Lokajskiego, który obsługiwała firma sprzątającą z którą nie przedłużono umowy, został przydzielony dwóm firmom dotychczas zajmującym się obszarem Lokajskiego.
Właściciele tych firm Pan Stanisław Twardowski i Pan Edward Śmielak mają tę dodatkową zaletę , że mieszkają na Lokajskiego.

Anonimowy pisze...

Wracam do poprzedniego pytania dlaczego nie został ogłoszony przetarg? Może inne osoby mieszkające na lokajskiego byłyby zainteresowane? Stępień również omijał przetargi myślałem, że to już za nami....

Jaka była zasada przydzielenia terenu? według sympatii?

Anonimowy pisze...

A ja mieszkam na Lokajskiego i jestem zadowolona, bo Pan Twardowski i Smielak, to bardzo dobrzy dozorcy i juz się tui sprawdzili w ubiegłych okresach.
Ogłaszanie przetargów, nie zawsze jest celowe i skuteczne, nowa firma może być znacznie gorsza od starej.

Anonimowy pisze...

Tutaj chodzi o jakieś zasady przetargu bo w ten sposób to można ich w ogóle nie robić.

Anonimowy pisze...

poinformowano nas, że ze względu na niezadowolenie z jakości usług firmy sprzątającej KEN, ogłoszono przetarg. Zgłosiło się kilkadziesiąt firm. I co? Wybrano starą. Ciekawe czy za większe pieniądze.
Wróciło stare a miało być lepiej.

Anonimowy pisze...

Przetarg nie zawsze jest najlepszy i najrozsądniejszy, nieraz lepiej negocjować warunki zamówienia. Ustawa o Zamówieniach Publicznych dopuszcza inne formy niż przetarg.
Pryncypialność w walce o "jakieś zasady przetargu" nie najlepiej świadczy o wiedzy autora w zakresie udzielania zamówień.

Agnieszka Ostrowska pisze...

Zgodnie z regulaminem przetargów zarząd może zwrócić się do RN o odstąpienie od przetargu w uzasadnionych okolicznościach.
W tym przypadku zarząd pomny doświadczeń spółdzielni sprzed 2 lat, gdy to panowie Cieślak, Karneński, Janas orzekli, że obniżą koszty poprzez przetarg na usługi sprzątania, zdecydował wybrać inną drogę. Przypominam, że w wyniku przetargu sprzed 2 lat niższe ceny złożyły tylko te firmy, które już wcześniej świadczyły usługi sprzątania. Niektóre z tych firm to byli wieloletni dozorcy, zamieszkujący na miejscu, dla których to zlecenie było jedynym źródłem dochodu, a złożone oferty były tak niskie, ze musieli pozwalniać pracowników. W innych przypadkach wygrały firmy, których usługi były droższe niż wcześniejsze, a także(poza jedną) były tak niskiej jakości, były tak kłopotliwe dla mieszkańców i administratorów, że trzeba było zrywać z nimi umowy.
Wniosek jest taki, że przetarg na usługę sprzątania, to nie jest przetarg na zakup długopisów, gdzie cena może być jedynym kryterium. Ważna jest przede wszystkim jakość świadczonej usługi.
Obecnie przetarg był zrobiony tylko na KEN. I wygrała bardzo znaczną przewagą ceny firma, na którą mieszkańcy KEN bardzo skarżyli się. Nie wiem co zarząd zdecydował, ale jeśli wybrał tę firmę z powodu ceny, to będzie to dobra nauczka dla osób wierzących w cudowną moc przetargów na usługi. Dla tych, którzy już insynuują jakiż to biznes można było ubić na tym przetargu, zalecam najpierw sprawdzić w dziale przetargów protokół i zapoznać się z ofertami.

Anonimowy pisze...

Panie Marku, czy to prawda, że Pani Małgorzata Hauschild wszczęła burdę w spółdzielni i karetka pogotowia zabrała ją do szpitala psychiatrycznego, a ci jej nie przyjęli i spędziła noc w areszcie? Panie Marku ona robi z siebie bohaterkę, ale najwyższa pora. Nawet mnie dziwiło, że tak potulnie znosiliście ekscesy tej pani, która żyje z dręczenia ludzi.

Anonimowy pisze...

witam wszystkich,
Panie Marku pytanie z zupełnie innego zakresu, ale ważne dla części mieszkańców bloku Raabego 4. Czy to prawda, że sklep mięsny przy parkingu obok szkoły ma zostać przeniesiony w stronę naszego bloku? Jeśli tak, to jakie kroki podjęła Spółdzielnia, żeby temu zapobiec. Wystarczy nam hałasu z uciążliwej biedronki. Rozumiem, że Spółdzielnia nie zgadza się na nową lokalizację.

Anonimowy pisze...

Witam,
Panie Marku czy mogę liczyć na info o przeniesieniu pawilonu mięsnego na ul. Raabego? Spółdzielnia nic nie wie? Nie wierzę, przecież jeśli planuje się taką zmianę lokalizacji to zgodnie z przepisami administracyjnymi właściciele/użytkownicy działek sąsiadujących muszą być o tym powiadomieni. Czy do spółdzielni wpłynęło takie zawiadomienie z Wydziału Architektury Gminy i jakie jest stanowisko spółdzielni. Dlaczego nie zostali powiadomieni lokatorzy? Czy spółdzielnia wniosła sprzeciw do Gminy co do nowej lokalizacji?