W posiedzeniu RN wzięło udział 9 członków RN i 4 Przedstawicieli
Przyjęto następujący porządek obrad:
1.
Zatwierdzenie
protokołu Rady Nadzorczej nr 10 z dnia 27.10.2014 r.
2.
Wybór
biegłego rewidenta na badanie sprawozdania finansowego SM „Przy Metrze” za rok
2014 - ewentualne podjęcie uchwały.
3.
Rozpatrzenie
wniosku Zarządu ws. odstępstwa od Regulaminu
organizowania przetargów na roboty budowlane, remontowe, konserwacyjne oraz
inne usługi na rzecz SM „Przy Metrze” – ewentualne podjęcie uchwały.
4.
Omówienie
propozycji terminu zwołania Zebrań Grup Członkowskich w lutym 2015 r.
5.
Omówienie
propozycji uregulowania parkowania w garażach wielostanowiskowych Spółdzielni.
6.
Omówienie
propozycji uregulowania wysokości opłat za wynajem powierzchni pod reklamę na
terenie Spółdzielni.
7.
Informacja
Zarządu na temat aktualnej sytuacji Spółdzielni ze szczególnym uwzględnieniem
wysokości kosztów biura zarządu za trzy kwartały.
8.
Informacja
Zarządu w sprawie wyłonienia dostawcy energii elektrycznej administracyjnej dla
zasobów Spółdzielni.
9.
Omówienie
założeń do planu gospodarczo-finansowego na rok 2015.
10.
Sprawy
różne.
1.
Zatwierdzono protokół Rady Nadzorczej nr 10 z dnia 27.10.2014 r
2. Do badania sprawozdania finansowego SM „Przy Metrze” za rok 2014
w drodze głosowania tajnego wybrano ofertę firmy POL-TAX z siedzibą w Warszawie przy ul. Bora Komorowskiego 56C lok. 91
Wpłynęło 21 ofert.
Wpłynęło 21 ofert.
3.RN wyraziła zgodę na odstępstwo od regulaminu i przedłużenie umów na 3 lata z większością firm sprzątających SM.
(oprócz 2). Na jeden obszar - KEN ogłoszono przetarg.
Obecnie część obowiązków firm sprzątających w zakresie pielęgnacji zieleni przejmie wyspecjalizowana firma, odbędzie się to bez zwiększenia całości dotychczasowych kosztów.
Umowy są na 3 lata ale z możliwością miesięcznego wypowiedzenia, jeżeli jakaś firma sprzątająca nie będzie rzetelnie wywiązywać się ze swoich usług.
Zebranie będzie dotyczyło sprawy uchwalenia nowego Statutu i Regulaminu Walnego Zgromadzenia. Ponieważ sprawa dotyczy w takim samym stopniu wszystkich członków Spółdzielni niezależnie od miejsca zamieszkania można ograniczyć koszty organizacyjne oraz unaocznić członkom Spółdzielni jak w przyszłości będą wyglądały i przebiegały jednoczęściowe Walne Zgromadzenia.
W przypadku gdyby,
któraś z Grup Członkowskich nie chciała obradować wraz z pozostałymi, może mieć
zorganizowane odrębne zebranie.
Jedna Przedstawicielka Pani G.
Stępniewska stwierdziła, że jest przeciwna zorganizowaniu jednego zebrania
dla wszystkich Grup Członkowskich, ponieważ może to prowadzić do jakiś manipulacji.
RN podjęła decyzje o takie formie zebrania Grup Członkowskich z jednoczesnym zawiadomieniem wszystkich członków o zebraniu poprzez indywidualną informacje do skrzynek oraz wywieszenie na drzwiach wejściowych do klatek w dużym formacie A3
5.Rada Nadzorcza omówiła przedstawiony przez Zarząd
projekt Regulaminu korzystania z miejsc
postojowych w podziemnych garażach wielostanowiskowych w budynkach znajdujących
się w zasobie Spółdzielni Mieszkaniowej „Przy Metrze” w Warszawie.
Po naniesieniu poprawek i zgłoszeniu
uwag ustalono, że kolejne czytanie projektu nastąpi na kolejnym posiedzeniu
Rady Nadzorczej.
6.Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do
zinwentaryzowania wszystkich nośników reklamowych na terenie Spółdzielni.
Termin
realizacji do końca stycznia 2015 r. (informacja ma zawierać zestawienie komu
przedstawiono propozycję ponoszenia opłat z tytułu wykorzystywania powierzchni
wspólnych pod reklamę).
Prezes M.
Pykało zrelacjonował działania Zarządu zmierzające do uregulowania problemu
reklam zamieszczonych bez umownie na terenie Spółdzielni. Zarząd opracowuje
także koncepcje jednolitych nośników reklamowych tzw. „totemów” w najbardziej
atrakcyjnych lokalizacjach.
H.
Klitenik
stwierdził, że zamieszczono na tablicach informacyjnych reklamy jak np. sklepu AGD. Przychody
z tego tytułu są znikome, a zakłóca ona odczytywanie komunikatów.
Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do niewywieszania reklam w tablicach
ogłoszeń, a tablice ogłoszeń należy uporządkować.
7. Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do szczegółowego
wyjaśnienia niektórych kosztów biura zarządu :
- ile kosztują komputerowe pogramy prawnicze
tj. LEX Sigma,
- dlaczego koszty organizacji ZGCz i ZP
wzrosły w 2014 r. w porównaniu z rokiem 2013,
- kosztów sprzątania siedziby Spółdzielni,
- kosztów działalności biura Zarządu.
Termin na realizację wniosku – 2 tygodnie.
Prezes Pykało poinformował ,ze zaległości w opłatach eksploatacyjnych zmniejszyły się o 12% .Zwiększyła się też skuteczność windykacji. Zatrudnienie wbrew plotkom nie wzrosło w 2014 roku i obecnie jest takie samo jak na początku 2014 - to 42 etaty, w tym 3 osoby na różnych urlopach. Dla porównania za odwołanego zarządu prezesa Stępnia zatrudnienie wynosiło około 60 etatów.
Na remonty wydano w tym roku już 2,7 mln zł, w porównaniu do 1,9 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
8.Prezes M. A.
Wojtasiewicz poinformował zgromadzonych, że został już przez Zarząd ogłoszony
nowy przetarg na dostarczenie do zasobów Spółdzielni energii elektrycznej
administracyjnej. Rada Nadzorcza oddelegowała K. Szareckiego do udziału w postępowaniu przetargowym.
9.Przy założeniach do planu gospodarczo-finansowego na rok 2015 Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do podjęcia następujących działań
- Zbadanie możliwości skorygowania uchwały Zebrania Przedstawicieli z 2011 roku dotyczącej wykorzystania nadwyżki bilansowej.
- Przedstawienia koncepcji rozwiązania problemu bilansów otwarcia dotyczących opłat eksploatacyjnych.
- Przy planowaniu stawek eksploatacyjnych na rok kolejny przyjmować przewidywane wykonanie kosztów planowanych w roku bieżącym, powiększonych o planowany wskaźnik inflacji, uwzględniając zmiany wynikające z zawieranych i rozwiązywanych umów z dostawcami, bez uwzględnienia wyników na GZM z lat ubiegłych.
- Przedstawienia propozycji aktualizacji, po uprzedniej analizie, stawek na fundusz remontowy - odrębnych dla każdej nieruchomości.
-Przygotowania propozycji stawki ryczałtowej za miejsce postojowe, uwzględniającej koszty dźwigu
- Przy planowaniu stawek eksploatacyjnych na rok kolejny przyjmować przewidywane wykonanie kosztów planowanych w roku bieżącym, powiększonych o planowany wskaźnik inflacji, uwzględniając zmiany wynikające z zawieranych i rozwiązywanych umów z dostawcami, bez uwzględnienia wyników na GZM z lat ubiegłych.
- Przedstawienia propozycji aktualizacji, po uprzedniej analizie, stawek na fundusz remontowy - odrębnych dla każdej nieruchomości.
-Przygotowania propozycji stawki ryczałtowej za miejsce postojowe, uwzględniającej koszty dźwigu
-Przeanalizowania sprawy opłat za piwnice w
budynkach, gdzie nie wszyscy mieszkańcy mają piwnice.
-Inwentaryzacji powierzchni wspólnych
(suszarnie, wózkownie itp.) oraz uregulowanie sprawy dostępu do tych
pomieszczeń.
Termin na kolejną RN.
10.W sprawach różnych poruszono m.in
A. Tomaszewska-Ostrowska zgłosiła, że niektórzy mieszkańcy krytycznie odnoszą się do odświeżania klatek schodowych za pomocą farby o różowym kolorze.
M. Wojtalewicz zgłosił skargę pani Witak, która dnia 9.10.2014 r. złożyła pismo L. dz. 7407/14 i nie otrzymała odpowiedzi.
K. Szarecki poruszył sprawę obniżenia opłat w budynkach wydzielającej się Spółdzielni Mieszkaniowej „Migdałowa”. Przypomniał, że Zarząd miał przedstawić w tej sprawie opinię eksperta pani Tutak.
Prezes G. Janas odpowiedział, że też żałuje, że nie ma tej opinii, bo sam na nią liczył. Prezes G. Janas zobowiązał się, że osobiście będzie wyjaśniać tę sprawę.
H. Klitenik zwrócił uwagę na nieprawidłowości w sposobie prowadzenia remontu ciągów wodnych przeciwpożarowych przy blokach Belgradzka 20-22. Zapytał też, kiedy będą opracowane moce zamówione na ciepło. Prezes M. Pykało odpowiedział, ze razem z wyliczeniem LAF-ów, a prace są już zaawansowane
Kolejne posiedzenie RN w dniu 15 grudnia 2014 o godzinie 18:15.
16 komentarzy:
Wydaje mi się, że jedną wielką manipulacją to jest p. Stępniewska.
A poza tym nadszedł już najwyższy czas, aby wszyscy mieszkańcy mogli zapoznać się z jej skomplikowaną osobowością.
Może w przebłysku samokrytycyzmu p. Stępniewska doszła do wniosku, że nie najlepiej może zostać odebrana przez ogół spółdzielców, stąd jej sprzeciw, by zwołać wszystkich spółdzielców w jednym czasie.
Pani Stępniewska to ta która chce porządzić w tej SM. To nic nowego.Wszędzie węszy spisek. Pewnie największy dotyczy Lecha Kacz... bo ciągle przywołuje linki do katastrofy smoleńskiej na forum przedstawicieli.
Panie Marku, co to za straszliwe utrudnienie Pan wprowadził - konieczność wpisywania tekstu z obrazka; sama musiałam przerzucić kilka tekstów, zanim udało mi się któryś odczytać.
A co do z p. Stępniewskiej, to czy ktoś mógłby mnie poinformować, ile kosztowało spółdzielnię prowadzenie spraw sądowych w związku z hurtowym zaskarżaniem przez nią wszelkich spółdzielczych decyzji?
To nie ja włączyłem weryfikacje obrazkową, tylko Google właściciel tego serwisu blogów. Mam nadzieję ,ze to wyłączą.W teorii to ochrona przed spamem.
pomysł z połączeniem grup jest tak prosty i genialny że zastanawiam się czemu nikt wcześniej tego nie wymyślił.... regulamin pozwala na to od dawna?
Odnośnie punktu 3 dlaczego nie został ogłoszony przetarg? Z Lokajskiego została wyrzucona jedna firma w jaki sposób został rozdysponowany jej rejon?
Jak to możliwe, że teraz dedykowana firma będzie zajmować się dzieleniem bez zwiększenia kosztów? Obecne firmy mają zmniejszone wynagrodzenie?
W jaki sposób została wybrana firma?
Rzeczywiście obecne firmy mają wyłączony z zakresu obowiązków, dbanie o zieleń, oprócz koszenia trawy.
Faktycznie, te pieniądze za te wyłączone obowiązki, pójdą do wyspecjalizowanej firmy, która będzie zajmował się tylko opieka nad zielenią.
Firma od zieleni jeszcze nie została wybrana, będzie przetarg.
Obszar Lokajskiego, który obsługiwała firma sprzątającą z którą nie przedłużono umowy, został przydzielony dwóm firmom dotychczas zajmującym się obszarem Lokajskiego.
Właściciele tych firm Pan Stanisław Twardowski i Pan Edward Śmielak mają tę dodatkową zaletę , że mieszkają na Lokajskiego.
Wracam do poprzedniego pytania dlaczego nie został ogłoszony przetarg? Może inne osoby mieszkające na lokajskiego byłyby zainteresowane? Stępień również omijał przetargi myślałem, że to już za nami....
Jaka była zasada przydzielenia terenu? według sympatii?
A ja mieszkam na Lokajskiego i jestem zadowolona, bo Pan Twardowski i Smielak, to bardzo dobrzy dozorcy i juz się tui sprawdzili w ubiegłych okresach.
Ogłaszanie przetargów, nie zawsze jest celowe i skuteczne, nowa firma może być znacznie gorsza od starej.
Tutaj chodzi o jakieś zasady przetargu bo w ten sposób to można ich w ogóle nie robić.
poinformowano nas, że ze względu na niezadowolenie z jakości usług firmy sprzątającej KEN, ogłoszono przetarg. Zgłosiło się kilkadziesiąt firm. I co? Wybrano starą. Ciekawe czy za większe pieniądze.
Wróciło stare a miało być lepiej.
Przetarg nie zawsze jest najlepszy i najrozsądniejszy, nieraz lepiej negocjować warunki zamówienia. Ustawa o Zamówieniach Publicznych dopuszcza inne formy niż przetarg.
Pryncypialność w walce o "jakieś zasady przetargu" nie najlepiej świadczy o wiedzy autora w zakresie udzielania zamówień.
Zgodnie z regulaminem przetargów zarząd może zwrócić się do RN o odstąpienie od przetargu w uzasadnionych okolicznościach.
W tym przypadku zarząd pomny doświadczeń spółdzielni sprzed 2 lat, gdy to panowie Cieślak, Karneński, Janas orzekli, że obniżą koszty poprzez przetarg na usługi sprzątania, zdecydował wybrać inną drogę. Przypominam, że w wyniku przetargu sprzed 2 lat niższe ceny złożyły tylko te firmy, które już wcześniej świadczyły usługi sprzątania. Niektóre z tych firm to byli wieloletni dozorcy, zamieszkujący na miejscu, dla których to zlecenie było jedynym źródłem dochodu, a złożone oferty były tak niskie, ze musieli pozwalniać pracowników. W innych przypadkach wygrały firmy, których usługi były droższe niż wcześniejsze, a także(poza jedną) były tak niskiej jakości, były tak kłopotliwe dla mieszkańców i administratorów, że trzeba było zrywać z nimi umowy.
Wniosek jest taki, że przetarg na usługę sprzątania, to nie jest przetarg na zakup długopisów, gdzie cena może być jedynym kryterium. Ważna jest przede wszystkim jakość świadczonej usługi.
Obecnie przetarg był zrobiony tylko na KEN. I wygrała bardzo znaczną przewagą ceny firma, na którą mieszkańcy KEN bardzo skarżyli się. Nie wiem co zarząd zdecydował, ale jeśli wybrał tę firmę z powodu ceny, to będzie to dobra nauczka dla osób wierzących w cudowną moc przetargów na usługi. Dla tych, którzy już insynuują jakiż to biznes można było ubić na tym przetargu, zalecam najpierw sprawdzić w dziale przetargów protokół i zapoznać się z ofertami.
Panie Marku, czy to prawda, że Pani Małgorzata Hauschild wszczęła burdę w spółdzielni i karetka pogotowia zabrała ją do szpitala psychiatrycznego, a ci jej nie przyjęli i spędziła noc w areszcie? Panie Marku ona robi z siebie bohaterkę, ale najwyższa pora. Nawet mnie dziwiło, że tak potulnie znosiliście ekscesy tej pani, która żyje z dręczenia ludzi.
witam wszystkich,
Panie Marku pytanie z zupełnie innego zakresu, ale ważne dla części mieszkańców bloku Raabego 4. Czy to prawda, że sklep mięsny przy parkingu obok szkoły ma zostać przeniesiony w stronę naszego bloku? Jeśli tak, to jakie kroki podjęła Spółdzielnia, żeby temu zapobiec. Wystarczy nam hałasu z uciążliwej biedronki. Rozumiem, że Spółdzielnia nie zgadza się na nową lokalizację.
Witam,
Panie Marku czy mogę liczyć na info o przeniesieniu pawilonu mięsnego na ul. Raabego? Spółdzielnia nic nie wie? Nie wierzę, przecież jeśli planuje się taką zmianę lokalizacji to zgodnie z przepisami administracyjnymi właściciele/użytkownicy działek sąsiadujących muszą być o tym powiadomieni. Czy do spółdzielni wpłynęło takie zawiadomienie z Wydziału Architektury Gminy i jakie jest stanowisko spółdzielni. Dlaczego nie zostali powiadomieni lokatorzy? Czy spółdzielnia wniosła sprzeciw do Gminy co do nowej lokalizacji?
Prześlij komentarz