W
posiedzeniu uczestniczyli nw. członkowie Rady Nadzorczej:
Przewodniczący Marek
Wojtalewicz
Z-ca
przewodniczącego Agnieszka
Tomaszewska-Ostrowska
Sekretarz Lucyna
Kołnierzak
członkowie:
Maria Czarnecka
Henryk Klitenik
Marek
Patrzykont
Jadwiga
Piotrowska
Krzysztof
Szarecki
-
Członek
Zarządu Grzegorz
Janas
Członek
Zarządu Beata
Kunstetter
Mecenas
Monika Piwońska
Specjalista
ds. prawno-organiz. Anna Sokołowska
Przedstawiciele:
Roman Karneński
Robert Balcer
Piotr Fabiszewski
Członek Komisji statutowej: Małgorzata
Żak
Przewodniczący M. Wojtalewicz otworzył posiedzenie z następującym porządkiem
obrad:
1. Sprawa
wyjaśnienia nieprawidłowości ustalonych przez Komisję do spraw badania
działalności odwołanego Zarządu oraz ustalenie sposobu ich dalszego
procedowania.
2. Zatwierdzenie
protokołów z posiedzeń Rady Nadzorczej w dniach 6.06.2013 r. i 1.07.2013 r.
3. Omówienie
pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
4. Informacja
Zarządu w sprawie kosztów ponoszonych przez Spółdzielnię na obsługę prawną.
5. Ewentualne
podjęcie uchwały w sprawie zmiany Regulaminu
rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za
używanie lokali.
6. Sprawy
różne.
Przewodniczący M. Wojtalewicz zgłosił wniosek o przyjęcie porządku obrad.
Wynik głosowania
|
za
|
7
|
przeciw |
0
|
wstrzymało się
|
0
|
Przewodniczący RN poinformował, że Pani Edyta Wargocka będzie nieobecna na
posiedzeniu z powodu urlopu.
Ad. 1
Agnieszka
Tomaszewska-Ostrowska poinformowała, że komisja nie dokończyła kilku spraw
i w związku z tym proponuje oddelegować jednego z członków Rady Nadzorczej do
pomocy dla Mec. Ernesta Bejdy.
Zaproponowano Panią Jadwigę Ewę Piotrowską, która wyraziła zgodę na pomoc przy
pracy w komisji.
A. Tomaszewska-Ostrowska
zaproponowała,
aby zmienić sposób wynagradzania mec. E.
Bejdy, czyli nie miesięcznie, jak dotychczas, ale ryczałtowo za zakończoną
sprawę.
A.
Tomaszewska-Ostrowska zgłosiła wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd
do zlecenia mec. E. Bejdzie przygotowanie
końcowych wniosków, dotyczących spraw rozpoczętych przez Komisję ds.
nieprawidłowości odwołanego Zarządu.
Wynik głosowania
|
za
|
6
|
przeciw |
0
|
wstrzymało się
|
1
|
A.Tomaszewska-Ostrowska
zgłosiła
wniosek, aby Rada Nadzorcza oddelegowała Panią J.E. Piotrowską do współpracy z mec. E. Bejdą.
Wynik głosowania
|
za
|
6
|
przeciw |
0
|
wstrzymało się
|
1
|
Ad. 2
Rada Nadzorcza zatwierdziła protokół z
posiedzenia Rady Nadzorczej nr 7 z dnia 6.06.2013 r. wraz z zaproponowanymi
poprawkami.
Wynik głosowania
|
za
|
7
|
przeciw |
0
|
wstrzymało się
|
0
|
Rada Nadzorcza zatwierdziła protokół z
posiedzenia Rady Nadzorczej nr 9 z dnia 1.07.2013 r. wraz z zaproponowanymi
poprawkami.
Wynik głosowania
|
za
|
7
|
przeciw |
0
|
wstrzymało się
|
0
|
Ad. 3
Przewodniczący Marek Wojtalewicz przeszedł do omawiania pism mieszkańców.
A.
Tomaszewska-Ostrowska zgłosiła wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd
do przygotowania opinii prawnej w kwestii wniosku nr 137 (dot. Lanciego 10G) do
następnego posiedzenia.
Wynik głosowania
|
za
|
7
|
przeciw |
0
|
wstrzymało się
|
0
|
Marek
Wojtalewicz poddał
pod głosowanie kwestię udostępnienia p. Jaromirowi Gazemu audytu Spółdzielni.
Wynik głosowania
|
za
|
0
|
przeciw |
6
|
wstrzymało się
|
1
|
Rada Nadzorcza zleciła Zarządowi
przygotowanie pisma, iż RN nie wyraziła zgody na udostępnienie audytu.
H.
Klitenik
zgłosił wniosek, aby Rada Nadzorcza Zobowiązała Zarząd, aby odpowiedzi na pisma
mieszkańców były przygotowywane w ciągu 30 dni.
Wynik głosowania
|
za
|
5
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
2
|
L.
Kołnierzak
zgłosiła wniosek, aby odpowiedz na pismo dotyczące p. Teresy Maciaś-Jabłońskiej
wyszło do końca tygodnia.
Wynik głosowania
|
za
|
7
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
H.
Klitenik
zgłosił wniosek, aby pismo mogło zostać skierowane ad acta, musi być
rozpatrzone na posiedzeniu Rady Nadzorczej.
Wynik głosowania
|
za
|
7
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
Robert
Balcer
zaproponował, aby osoba, która chce zdemontować grzejnik w mieszkaniu powinna
złożyć oświadczenie, iż zrzeka się wszelkich roszczeń wynikających z pojawienia
się grzyba (demontażu grzejnika).
Marek
Patrzykont
dołączył do posiedzenia RN.
H.
Klitenik
zgłosił wniosek, aby osoba starająca się o możliwość demontażu grzejnika w
kuchni, złożyła oświadczenie osoby uprawnionej, pod określonymi warunkami.
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
M.
Wojtalewicz
zgłosił wniosek, iż jest możliwość demontażu grzejnika, ale wyłącznie przez
złożenie oświadczenia, w którym osoba przejmuje na siebie wszelkie konsekwencje
wynikające z demontażu grzejnika w kuchni.
Wynik głosowania
|
za
|
4
|
przeciw
|
3
|
wstrzymało się
|
1
|
Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do
przygotowania w porozumieniu z obsługą prawną, wzoru oświadczenia z pouczeniem,
dotyczącego przejęcia na siebie wszelkich konsekwencji wynikających z demontażu
grzejnika w kuchni, na następne posiedzenie Rady Nadzorczej.
J. E.
Piotrowska
zgłosiła wniosek zobowiązujący Zarząd do przygotowania opinii (ekspertyzy
technicznej) o skutkach demontażu grzejników w kuchniach.
Wynik głosowania
|
za
|
7
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
1
|
Ad. 4
Temat kosztów ponoszonych przez Spółdzielnię na obsługę
prawną zreferował Prezes Grzegorz Janas.
Poinformował, iż głównie Spółdzielnię obsługuje Kancelaria radców prawnych
Szmigiel, Piwońska & Partners, która obecnie prowadzi 117 spraw + 28 spraw
komorniczych.
Mec. M. Piwońska
zaznaczyła, że ilość spraw nieustannie się zmienia.
Prezes G. Janas poinformował,
że spośród nieskomplikowanych spraw windykacyjnych ze 113 tylko 40 zostało
zakończonych nakazami zapłaty. Poruszył także kwestie spraw dotyczących zamian
lokali.
K.
Szarecki zgłosił
wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przedstawienia w terminie 2
tygodni zestawienia kosztów poniesionych przez Spółdzielnię na kancelarie
prawne. Zestawienie powinno obejmować okres 6 miesięcy (1.01.2013 do
30.06.2013) w rozbiciu na poszczególne miesiące. Zestawienie powinno
uwzględniać faktury wystawione w tym okresie (data wystawienia, kwota, data
zapłaty). RN prosi także o informację, czy zestawienie jest kompletne, czy też
mogą wpłynąć inne faktury dotyczące tego okresu.
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
Odczytano wniosek E. Wargockiej, w którym Rada Nadzorcza zobowiązuje Zarząd do
przygotowania teczki dla RN, zawierającej umowy z kancelariami prawnymi,
świadczącymi usługi prawne na rzecz SM wraz z aneksami do tych umów.
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
Odczytano kolejny wniosek E. Wargockiej, w którym Rada Nadzorcza
zobowiązuje Zarząd do przygotowania zestawienia obejmującego niezakończone
sprawy windykacyjne przekazane z kancelarii Mec. M. Morawskiego do kancelarii
Mec. M. Piwońskiej, z podaniem kosztów obsługi prawnej obydwu kancelarii dla
każdej ze spraw oraz kosztów poniesionych przez SM w każdej ze spraw z rozbiciem na koszty
wpisu, notarialnego poświadczenia dokumentów itd.
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
K.
Szarecki zgłosił
wniosek, aby Rada Nadzorcza oddelegowała E.
Wargocką do przeglądu dokumentacji dot. współpracy z kancelariami prawnymi.
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
H.
Klitenik
zgłosił wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przygotowania
projektu Regulaminu GZM do końca września.
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
Ad. 5
M.
Wojtalewicz
poddał uchwałę pod głosowanie:
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
Rada Nadzorcza podjęła uchwałę nr 12/2013 z dnia 29.06.2013 r. w sprawie zmiany Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami
mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali.
Obecna zmiana regulaminu spowodowana jest koniecznością dostosowania go do tzw. Ustawy Śmieciowej
Ad.
6
Prezes B.
Kunstetter poinformowała, że z dniem 31 lipca wygasła umowa z firmą
sprzątającą Lucrob, zajmującą się nieruchomościami 3 i 6 przy ul. Mandarynki i
Raabego. W związku z tym, został przeprowadzony konkurs ofert. 5 firm złożyło
oferty, jednakże wszystkie oferty przekroczyły próg zamówienia na okres 16
miesięcy, aby wszystkie umowy kończyły się w tym samym momencie. Koszt
utrzymania dwóch nieruchomości stanowi
kwotę 272 937 zł. i przekracza to w okresie rocznym kwotę 200 000 zł,
która jest w Regulaminie kwotą graniczną i do której można usługi powtarzalne
na okres przekraczający 1 rok zlecać bez przetargu. Spółdzielnia zdecydowała
się na ofertę firmy Waterbud.
M.
Wojtalewicz
poddał pod głosowanie wniosek Zarządu dotyczący odstępstwa od Regulaminu w
sprawie wyboru oferentów na wykonanie usług.
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
H.
Klitenik
zgłosił wniosek, aby sprawdzony został system włączania świateł w budynkach
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
L.
Kołnierzak
zgłosiła wniosek, aby Rada Nadzorcza zleciła Zarządowi przygotowanie pisma zobowiązującego
p. Zbigniewa Jamroza do zwrotu spółdzielni opłaty
sądowej za unieważnienie uchwał ZPCz.
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do
udzielenia informacji w sprawie określenia sytuacji lokali oznaczonych literą
„U” w Galerii Ursynów do końca tygodnia.
M.
Czarnecka zgłosiła
uwagi dot. terenów zielonych Spółdzielni.
H.
Klitenik
zgłosił wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przygotowania
koncepcji opieki nad terenem Spółdzielni w weekendy i dni wolne.
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
L.
Kołnierzak
zgłosiła wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przedstawienia ofert
dotyczących dostawy energii elektrycznej dla Spółdzielni, do końca września.
Wynik głosowania
|
za
|
7
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
H.
Klitenik
zgłosił wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do działań zmierzających
do zrobienia przejścia dla pieszych przy „Żabi Dołek” (pomimo zlikwidowania
kosztem tego miejsca postojowego).
Wynik głosowania
|
za
|
5
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
2
|
L.
Kołnierzak
zgłosiła uwagę, iż Zarząd powinien adiustować i parafować wszelkie pisma
wychodzących ze Spółdzielni.
H.
Klitenik
zgłosił wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przedstawienia
projektu struktury organizacyjnej Spółdzielni do końca września.
Wynik głosowania
|
za
|
8
|
przeciw
|
0
|
wstrzymało się
|
0
|
Posiedzenie RN zakończyło się po godzinie 23
.
Następne posiedzenie zaplanowano na 26 sierpnia godzina 18:15
24 komentarze:
Właśnie- panie Marku - pisze się" adiustowanie" tekstu a nie jak pan pisze z błędem.
Zarząd chyba wszystkie pisma przed podpisaniem powinien przeczytać, a to by znaczyło, że się z ich treścią zgadza.
Nowa kadencja RN - nowa formuła sprawozdań przypominająca bardziej protokół z posiedzenia RN w wydaniu poprzedników niż sprawozdania Pana Marka. Opis sporządzony tak, aby nic z niego nie wynikało poza wrażeniem, że spełnił swój dobry uczynek polegający na informowaniu członków o tym co się dzieje w spółdzielni. Pozostaje pod wrażeniem nowego sprawozdania i tekstu starego przeboju
" powróćmy jak za dawnych lat
w zaczarowany bajek świat" - dobre
Do malkontenta z 8:48.
Ty chyba mieszkałeś do tej pory w jakiejś innej spółdzielni, jak uważasz, że za Stępnia było tak samo.
Dla twojej informacji za Stępnia dopóki pan Wojtalewicz nie był w RN, żadne protokoły z posiedzeń nie były umieszczane w Internecie. Potem po awanturach zaczęły być umieszczane z opóźnieniem sięgającym 6 miesięcy i stwierdzeniami typu Rada pytała, zarząd odpowiadał ale nawet nie wiadomo o co.
Teraz na stronie SM informacje są praktycznie po miesiącu, a Pan Wojtalewicz stara się zamieszczać informacje w ciągu tygodnia.
Gwarantuje tobie oraz wszystkim "niezadowolonym" z tego, że ktoś nie poświecą SM 24 godzin na dobę, że jak pan Wojtalewicz zakończy ostatnią kadencję w RN, to już nikt na bieżąco nie będzie umieszczał żadnych informacji w Internecie z posiedzeń RN.
do anonimowego z 10:18
proszę nie być takim drażliwcem. Opis posiedzenia wygląda na skopiowany (wraz z błędami) protokół z posiedzenia rady sporządzany przez dział organizacyjny.
Nam nie chodzi o to, że pan Marek nie puszcza informacji, tylko o to, że brak w nim ducha p. Marka i uwag odautorskich.
Na początku bloga wymienieni są współtwórcy bloga, więc może oni czasem też coś skrobną o swoich odczuciach po posiedzeniu.
Panie Marku, kim jest współautor lub współautorka Jadwiga Piotr?. Czyżby do rady weszła nowa koedukacyjna sieć rodzimych sklepów delikatesowych?
Czy to prawda,że delikatesy Jadwiga i Piotr mają mieć siedzibę w miejscu Biedronki na Raabego? Takie chodzą słuchy, a w każdej plotce jest ziarno prawdy!
Te dyskusje czy pisać adiustować czy może adjustować, to rozmydlanie problemów spółdzielni w stylu p. Klitenika. Dlaczego nie dyskutuje się w komentarzach i w opisie posiedzenia o tym, że padło strasznie dużo wniosków dotyczących obsługi prawnej. Widać od razu, że nowi członkowie rady pan Szarecki i p. Wargocka coś zwęszyli. Dziwić się można tylko, że starzy nie zauważyli, że prezes Janas przy rocznym braku reakacji reszty zarządu buduje kosztem spółdzielców spółdzielczą rzeczpospolitą prawniczą całkiem bez sensu i ogromnym kosztem. Prawnicy już niejednego puścili z torbami.
Dziwię się też, że nikt z Szanownej Rady nie zwraca na posiedzeniach uwagi, że wciąż nadzór nad stanem technicznym spółdzielni jest do bani a nawet fikcją – uszkodzone bramki na ciągach pieszych, schnące kwiaty w rozwalonych betonowych pseudo gazonach, jakieś poschnięte badyle, których nikt nie wycina. To tylko drobne przykłady badziewia w spółdzielni, którego likwidacja nie wymaga nadzwyczajnych kosztów tylko ktoś wreszcie musi tupnąć nogą i zacząć wymagac solidnej pracy.
Czy firmy sprzątające są ślepe, czy administratorzy są ślepi, czy Szanowna Rada z prezes Kunsteterr jest ślepa?
Wszyscy pięknie gadają i nic z tego nie wynika.
Weżcie się w końcu do roboty!!!
Wprowadzanie w życie Adiustacji vel adjustacji rozpoczęte od blogu.
Swobodne wypowiedzi Pana Marka zostały poddane korekcie przez adiustowanie pod względem interpunkcyjnym, stylistycznym, graficznym oraz niestety merytorycznym. Ciekawi mnie skład obecnej "rady programowej" i cel jakiemu ma służyć adiustacja. W minionej "epoce" - celował w przygotowaniach tekstu do druku stępień z radą programową z kancelarii RADA, wystarczy poczytać biuletyny informacyjne spółdzielni.
Dobrze że wtedy swobodne nie adiustowane wypowiedzi Pana Marka były szczere i dały wielu możliwość wyboru pomiędzy prawdą a ciemnotą, którą ze "starannością" wciskano przez adiustację tekstów przygotowanych na użytek ogłupienia członków spółdzielni.
Poza tym nikt nie wymaga aby Pan Marek pracował 24 godziny, wystarczy żeby wymagał i nie dawał wciskać sobie kitu, pracować a nie udawać że pracuje ma zarząd.
Do anonimowego z niedzieli 18:29
Suchy protokół nie jest w stanie oddać wszystkich utyskiwań rady na pracę zarządu. To co się dzieje w spóldzielni jest pochodną pracy zarządu, ich umiejętności egzekwowania swoich postanowień, a także jakości swoich postanowień. Zgodzę się z tobą, że za dużo jest gadania. Wydaje mi się jednak po rozmowach z niektórymi członkami rady, że zaczynają oni dostrzegać, że coś jest nie tak. Mam nadzieją,że gdy rada zdefiniuje sytuację, podejmie niezbędne działania.
Oby Anonimowy z godz.14.55 miał racje, bo jak na razie to mamy przerost formy nad treścią, zarząd przereklamowany, przegadany a efekty marniutkie i to w każdej dziedzinie.
Trochę głupio wszystko wychodzi to widać, słychać i czuć.
Nie chcę w sprawozdaniach "ducha pana Wojtalewicza". Chcę prawdy. Ducha mam gdzieś.
Panie Marku, Szanowna rado nadzorcza,
Po raz kolejny zwracam Państwa uwagę na śmietnik przy Biedronce. Bezzskutecznie. Zamknijcie go wreszcie! Nie róbcie z miejsca mieszkania wielu ludzi wysypiska śmieci i miejsca spotkań pijaczków i żuli. Dlaczego tylko ten śmietnik na całej ulicy Raabego jest otwarty? Czyżby jakieś układy z Bedronką ? Przykro, że takie pomysły przychodzą do głowy, ale jak myśleć inaczej skoro od lat nie można doprosić się zamknięcia śmietnika, a sprawa uciążliwosci Biedronki jest zarządowi znana od dawna. Dla wyjaśnienia przed wynajęcie pawilonu Biedronce problem nie istniał.
Biedronka jest zobligowana do budowy nowego śmietnika. Jednak urząd w ostatnim czasie odmówił zgody na budowę śmietnika w miejscu i formie dogodnej dla mieszkańców. W związku z tym analizowana jest zupełnie nowa koncepcja. Niestety procedura urzędnicza trwała długo.
Chciałbym w tym miejscu pogratulować Panu Markowi Wojtalewiczowi. To naprawdę nasz zbawca. Proszę to opublikować, bo to wyznanie jest ze szczerego serca.
Dziękuję annimowemu z 8 sierpnia 2013 12:41:00 za informację. Jednak trudno mi uwierzyć, że spółdzielnia nic w tej sprawie zrobić nie może. Nie zasłaniajcie się Państwo urzędem i procedurami. Z tego co wiem, założenie krat nie wymaga pozwolenia na budowę, bo nie wymaga tego prawo budowlane. Ewentualnie tylko zgłoszenie a to banalnie proste i najdłużej po 30 dniach można przystąpić do prac. Nie jest to też kosztowne, więc w czym problem? Komuś się nie chce, czy brak dobrej woli?
Panie Marku, czy mógłby Pan poruszyć jak najszybciej na radzie sprawę wycięcia wszystkich uschniętych drzew. Stanowią ogromne zagrożenie, przy większym wietrze mogą kogoś zabić. W okolicach Lanciego, Lasku i Mandarynki jest ich strasznie dużo. Wiele razy zgłaszałam to w dziale technicznym, ale uzyskiwałam odpowiedź,że to bardzo skomplikowana sprawa. Wydaje mnie sie,że sprawa bardziej się skomplikuje, gdy ktoś lub coś zostanie uszkodzone.
Takie sprawy powinny mieć priorytet!!! Może w końcu ktoś w tej bezwolnej i niemrawej spółdzielni to zrozumie.
NIKT nie wygra z Biedronką. Bo jest układ !!!
A po co w ogóle ten śmietnik?
Czy Zarząd swoimi działaniami zaprzeczy , że Biedronka jest ważniejsza dla nich niż spółdzielcy?
A ja przy okazji sprawy smietnika przy Biedronce przypominam o tym na Lasku Brzozowym 2 - dziwi mnie tez, ze na remont Klubu Przy Lasku znalazly sie pieniadze a na remont schodow do klatki w tym samym budynku juz nie - nie mowiac o tym, ze spoldzielnia wyremontuje juz wszedzie balkony tylko nie u nas - idzie jesien a potem zima i znowu kawaly betonu beda sie odrywac z ze zniszczonych plyt balkonowych.. Rowniez dolaczam sie do apelu o wyciecie uschnietych drzew..
Piszący tu zapominają o jednej, najistotniejszej sprawie.
P. Wojtalewicz NIE MA OBOWIĄZKU prowadzenia tego bloga. To jest jego chęć i dobra wola, więc zarzuty, że coś, co napisał, sposób w jaki napisał, nie odpowiada czytającym, są po prostu śmieszne.
Jeżeli komuś działania tej, czy innej osoby nie podoba się - są dyżury w RN, można pisać pismo do Zarządu czy RN, co w ostatecznym rozrachunku może spowodować odwołanie danej osoby/firmy.
Anonimowy z 8.08 godz.12.41 pisze nieprawdę. Do urzędu nikt nic nie zgłaszal. A dlaczego?
Wszyscy zainteresowani wiedzą, że śmietnik stoi na innej działce niż pawilon Biedronki. trzeba wystąpić o zgodę do wszystkich okolicznych zainteresowanych spółdzielców z wyodrębnioną własnością o zgodę na remont smietnika.
Myślę, że to jakieś 500-700 osób.
Zalatwi się to na świętego NIGDY. Czekajcie i bijcie pianę. Ale ma okazję wykazać się swoją skutecznościa nowa czlonkini RN. powodzenia.
Chcesz zamknąć taką ruinę?
Chyba żeby Ci nikt tych śmieci nie ukradł.
do anonimowego z 15 sierpnia 2013 21:24:00 CEST
tak chcę zamknąć, chyba, że Ty dorzucisz się do kosztów wywozu śmieci i zapłacisz wywóz tego co wrzucają tam klienci Biedronki i lokatorzy z Raabego 2A, 2B itd. Każdy pozbywa się tam śmieci, bo jest to jedyny w okolicy nie zamknięty śmietnik. Powiedz gdzie mieszkasz to Tobie będziemy podrzucać nasze śmieci, wtedy nie będzie Ci tak wesoło i złośliwie...
Pan Wojtalewicz nie ma obowiązku prowadzić bloga. I NIECH GO NIE PROWADZI. Bo tylko robi spółdzielcom gówno z rozumu...
Ja zapraszam ze śmieciami do MOJEGO śmietnika.
Czy państwo nie macie dostępu do gazet, prasy itp?
W dobie internetu to zupełna kompromitacja.
Ustawa śmieciowa zapewniła WSZYSTKIM MIESZKAŃCOM WARSZAWY T A K I E SAME OPŁATY bez względu na ilość wywożonych z ich śmietników śmieci.
I pan Małecki, i pan Wojtalewicz, i pani Hauschild, i pan Tyszka i pan Klitenik i setki innych płacą TYLE SAMO za wywóz śmieci. To nawet wie mój 17-letni syn.
Wierzę, że póki nie ma zmian - skończycie tę paplaninę śmieciową.
Proponuję następny "twórczy" temat: co zrobić aby tego lata nie spadały z drzew jesienne liście? To przynajmniej ma lepszy zapach.
Prześlij komentarz