niedziela, 28 października 2012

Posiedzenie RN 24.10.2012

W posiedzeniu udział brali wszyscy członkowie Rady. Z obsługi prawnej obecna była mec. Jajdelska. Przybyło też liczne grono przedstawicieli. Cieszymy się, że na posiedzeniu pojawiły się osoby z byłej RN, tj. p. Andrzej Bańkowski oraz p. Henryk Skubiszewski.

Zatwierdziliśmy następujący porządek obrad:
1. Zatwierdzenie protokołu nr 14
Protokój zatwierdzono po uwzględnieniu przez członków RN poprawek.

2. Prowizorium budżetowe
Z żalem stwierdzam, że do przedstawionego prowizorium praktycznie wszyscy członkowie RN zgłosili zastrzeżenia. Trudno mi teraz opisywać wszystko to co było omawiane, ale jest kilka problematycznych kwestii. Przykładowo w prowizorium widnieje pozycja pn "naprawy samochodu służbowego" - okazuje się, że planowany koszt napraw wynosi ponad 17 tys zł!! W zeszłym roku ok. 5 tys. Skąd zatem taki wzrost? I dlaczego w ogóle tak dużo, w końcu za 17 tys zł można kupić drugi samochód.... Dział księgowości ma to wyjaśnić.

3. Oddelegowanie p. Romana Karneńskiego do czasowego pełnienia funkcji członka Zarządu

Kwestia zmiany w składzie Zarządu wynikła nagle. Pan Włodzimierz Cieślak złożył wniosek do RN o zwolnienie z obowiązku pełnienia funkcji członka Zarządu. Motywy rezygnacji przedstawił w piśmie do Przewodniczącego RN 



W związku z powyższym RN postanowiła oddelegować ze swojego składu p. Romana Karneńskiego do czasowego pełnienia funkcji członka Zarządu. Naturalnie p. Roman pełnić będzie swoją funkcję czasowo przez 3 miesiące, ale nie dłużej niż do czasu wyłonienia nowego Zarządu. Warto także podkreślić, że p. Roman jest osobą mocno zaangażowaną w pracę w spółdzielni. Od samego początku pomagał Zarządowi, zatem oddelegowanie przyniesie nam wymierne korzyści.

4. Wybór spośród przedstawicieli dwóch członków komisji konkursowej.
Zgłosiło się 5 osób chętnych spośród przedstawicieli spośród których w głosowaniu tajnym wybraliśmy następujące:

- Wiraszka Tomasz
- Zofia Cianciara

Przypominam, że komisja konkursowa składać będzie się z 5 osób - trzech członków RN i 2 przedstawicieli. Komisja zacznie obradować po 31 października.

5. Informacja Zarządu na temat rozliczania kosztów wywozu śmieci

Zarząd ustalił z SITą nową stawkę opłat - jednakową dla każdej nieruchomości. O ile mnie pamięć nie myli 9,72zł. Dla części z Państwa oznacza to podwyżkę, dla innych obniżkę. Wiadomo - nigdy nie będzie sprawiedliwie, ale dzięki wprowadzeniu nowej stawki nie będzie już problemu z podrzucaniem sobie nawzajem śmieci.
Przypominam też Państwu, że śmieci mogą być wywożone dopiero po godz. 7.00 rano. Jeżeli SITA przyjeżdża wcześniej to zgodnie z umową mamy możliwość zastosowania kary 100zł za każdy przyjazd.

6. Sprawy różne
W ostatnim punkcie poruszono m.in. następujące kwestie:
- ochroniarz w siedzibie SM - Zarząd zamierza zrezygnować z ochroniarza dopiero w momencie kiedy pozbędziemy się kasy - być może jeszcze w tym roku.Obecnie Zarząd prowadzi rozmowy z Bankiem Pocztowym, który bez prowizji mógłby przyjmować od Państwa opłaty za czynsz w każdej placówce pocztowej (opcja dla osób, które nie korzystają z przelewów)
- strona www - RN ustaliła, że niezbędnym jest oddelegowanie przez Zarząd pracownika, który nadzorować będzie stronę. Chcemy, żeby na naszej www znalazły się wszystkie niezbędne dokumenty, aktualności, informacje o przetargach itd. Planujemy też założenie dla Państwa forum

13 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Czy mnie pamięć nie myli?
Ale chyba rada podjęła kiedyś decyzję, że aby odciążyc zarząd za stronę www odpowiadać ma p. Ostrowska i p.Sypniewski. Teraz okazuje sie, że jeszcze trzeba oddelegować pracownika. O co tu chodzi?

Dajcie sobie spokój z zakładaniem forum.Forów ci u nas dostatek. Jak będziemy chcieli coś nowego, to sobie sami założymy bez pomocy rady nadzorczej. Ważne żeby ludziom chciało sie cokolwiek pisać, a z tym jak mnie się wydaje jest coraz gorzej.

I jeszcze jedna sprawa, która się mnie nasuwa po przeczytaniu wpisu p. Bleji i komentarzy do tego wpisu.
Zgadzam się,że spółdzielnia nie działa zbyt dobrze, ale to wynikało z marności zarządzania. Pracownicy nie zaczną lepiej pracować, gdy zacznie sie szczucie na nich.

Anonimowy pisze...

ad2 prowizorium budżetowe

Budżet w tej spóldzielni uchwalało sie do tej pory, aby zrobić dobrze zarządowi, a nie spółdzielcom- czyli drogo i marnotrawczo. Nikt z księgowości nie analizował zasadności ponoszonych kosztów. Wszystko robiło sie siłą rozpędu.
Potrzebny jest od zaraz kumaty gł. księgowy, który ustawi w końcu pracę działu księgowego na myślenie, a nie tylko wklepywanie danych.

Anonimowy pisze...

Pani Lucyno ale to chyba zarząd odpowiada za budżet. Księgowość jest od tego zeby wszystko było poprawnie rachunkowo rozliczone.
Za poziom kosztów odpowiada zarząd i pracownicy wyznaczeni do prowadzenia poszczególnych projektów.

Anonimowy pisze...

A mi sie wydaje, że jeżeli księgowośc widzi ewidentny przewał, to powinna reagować, chociażby tak, że gł księgowy/a nie kontrasygnuje faktur.

Anonimowy pisze...

Jeśli prezes sobie chce zrobić np. jakis bardzo drogi remont auta za niezła sumke to księgowa nie jest od tego by to negować. Za koszty i budżet odpowiada zarząd, a rada nadzorcza jest od tego by wybrać dobry zarząd i go potem nadzorować. Dobrze jakby to w końcu wszyscy zrozumieli bo teraz to juz nie Stępień ponosi odpowiedzialność za kierowanie Spółdzielnia.

Lucyna Kołnierzak - członek Rady Nadzorczej (gościnne posty) pisze...

Odpowiada zarówno zarząd jak i główny księgowy-przepisy konkretnie określają, za które elementy.Zgadzam się także ze stwierdzeniem, że każdy księgowy powinien reagować jeżeli coś jest nie tak,a nie wykonywać bezmyślnie swoją pracę.

Agnieszka Ostrowska pisze...

Ja i P. Sypniewski zostaliśmy wyznaczeni do skonstruowania nowej strony internetowej.
Obecnie bieżącą obsługą strony zajmuje się P. Sypniewski, ale nie przygotowuje dokumentów samodzielnie, tylko umieszcza te, które dostaje z działu organizacyjnego. Dla usprawnienia pracy została wyznaczona 1 osoba z obsługi do przygotowywania tych dokumentów.
Docelowo cała obsługa strony zostanie przekazana pracownikom, bo członkowie rady nadzorczej nie są etatowymi pracownikami spółdzielni. Obecnie takie czynności wykonujemy w ramach całościowej pracy na rzecz spółdzielni, czyli nas samych.

Anonimowy pisze...

Pani Lucyno bezmyślny to może byc zarząd i ewentualnie rada która wybiera niekompetentynych ludzi niepotrafiących przygotować dobrego budżetu. Jesteście w radzie i zarządzie (są tam te same osoby) więc pilnujcie majatku spóldzielni a nie zwalajcie winy na księgowych.

Anonimowy pisze...

No pewnie najlepiej zwalić wszystko na zarząd i członków RN a 50 pracowników spółdzielni zwolnić z myślenia a najlepiej z przychodzenia do pracy po co mają się męczyć.
Tabuny pracowników księgowości przecież nie są od myślenia i analizy to niech robią członkowie spółdzielni.
Te panie księgowe najwyżej z łaski wiecznie niezadowolone mogą brać pensje, uważając że wszystko im się należy za to że nic nie wiedzą i nie widzą.

Anonimowy pisze...

Ci niekompetentni, przygotowujący budżet spółdzielni pracują tam od dawna i to przede wszystkim ONI/e znają wydatki jakie były i mogą być ponoszone. Widocznie zapomniały do czego zostały zatrudnione.
Oczywiście, jeżeli faktycznie księgowe okażą się niekompetentne, to nikt ich nie będzie w Spółdzielni trzymał.
Trudno wymagać, żeby zarząd i RN SAMI sporządzali budżet. Może jeszcze mają przejąć zadania administratorów, firm sprzątających, a może i konserwatorów. Najlepiej niech te 9 osób siedzi sobie w Spółdzielni i robi za wszystkich, a pozostali będą dostawali pensję za sam fakt pozostawania na etacie..

Anonimowy pisze...

Pogonic wiecznie niezadowolonych I niekompetentnych pracownikow ktorzy maja postawe roszczeniowa. Po co nam tacy? Tylko zamet, ferment I czarnowidztwo uskuteczniaja.na takich specjalistow inne firmy czekaja aby ich przejac.Po co sie z nimi wszyscy cackaja? Po czesci te persony zgotowaly status spni-syf, dlugi, brud,nieuprzejmosc, pozoranctwo. Wyliczac mozna bez ustanku. Wywalic te mochery I klempy - tego oczekuja czlonkowie spni. Jak na razie nowe idzie opornie. Oby to "ludzkie podejscie" nie zaszkodzilo nowym wladzom. Mysle ze maja o czym pomyslec. Jak nie oni ich to mochery pogonia ich za jakis czas. Warto to chyba wziac pod uwage

Anonimowy pisze...

Jeżeli zarząd chce zmienić pracowników odpowiedzialnych za przygotoawnie budżetu to niech to zrobi, ale przed radą i członkami spółdzielni to on odpowiada za jego kształt. W każdej spólce tak jest, że kierownicto odpowiada przed właścicielami jak sa wydawane pieniądze spółki. Warto się do tego stosować bo inaczej odpowiedzialność sie rozmywa a to może rodzić podejrzenia o niegospodarność.

Anonimowy pisze...

Jak mówiła moja babcia od wołu można wymagać tylko sztukę mięs.
Byłe władze spółdzielni i jej RN przez ostatnie 12 lat zrobiły wszystko aby takich wołowatych i bezmyślnych pracowników sobie wyhodować po przecież nie chodziło o racjonalną gospodarkę tylko o własne i "kolesi" interesy.
Im kto głupszy tym lepszy.
Mając za Przedstawicieli grupę około 50 osób podporządkowanych sobie osób - robili co chcieli, bo to towarzystwo albo żyło z nas - firmy sprzątające, dozorcy, albo za przeproszeniem na krzywy ryj bezkarnie nie płacąc komornego wg zasady wolność tomku w "stępnia domku".Tak, że nie ma co się dziwić
że chcą wcisnąć kit powielając stare wzorce bo niczego więcej nie potrafią, musi minąć trochę czasu aby to towarzystwo wymieść albo nauczyć porządnej pracy. W tej sytuacji nowemu zarządowi i członkom RN mogę tylko współczuć.