czwartek, 4 lipca 2013

Posiedzenie Rady w dniu 1 lipca 2013 r.

 W posiedzeniu uczestniczyli nw. członkowie Rady Nadzorczej:

Przewodniczący                        Marek Wojtalewicz   
Z-ca przewodniczącego            Agnieszka Tomaszewska-Ostrowska  
Sekretarz                                    Lucyna Kołnierzak                      

członkowie:                      
                            Henryk Klitenik
                            Maria Czarnecka
                            Krzysztof Szarecki
                            Marek Patrzykont
                            Edyta Wargocka
                            Jadwiga Piotrowska                                                              
oraz

Prezes Zarządu                         Marek Pykało
Członek Zarządu                     Grzegorz Janas
Członek Zarządu                     Beata Kunstetter

Obsługa prawna                                  
Mec.  Aneta Milko
St. Specjalista ds. prawno-organiz.                             
Filip Rawski
                      


Przedstawiciele:    
Marzena Sosnowska
Agata Bleja
Roman Karneński
Zofia Ciamciara
Jerzy Degórski
Grażyna Kurtyka
Małgorzata Sikora-Antkowiak
Piotr Fabiszewski
Jadwiga Budasz


Członkowie Spółdzielni;
Małgorzata Hauschild
Andrzej Bańkowski

Przyjęto porządek obrad bez punktu 5 o skreślenie którego wnosiła Pani Kołnierzak z argumentacją ,że wszelkie ugody dotyczące rozliczeń KEN były i są w gestii zarządu i RN nie będzie robić dla nikogo wyjątku.Ugody powinny być przede wszystkim korzystne  dla SM.


1. Ustalenie zasad pracy Rady Nadzorczej VIII kadencji.




L. Kołnierzak zgłosiła swoje propozycje zasad pracy Rady Nadzorczej VIII kadencji, które po niewielkich modyfikacjach zostały przyjęte przez RN.

1. Posiedzenia zwykłe odbywają się w każdy ostatni roboczy poniedziałek miesiąca i rozpoczynają o godzinie 18:15. Każdy członek Rady Nadzorczej zobowiązany jest poinformować Przewodniczącego o planowanym spóźnieniu lub nieobecności.

2. Listę zaproszonych osób na posiedzenie Rady Nadzorczej ustala Prezydium w porozumieniu z działem prawno-organizacyjnym. Przedstawiciele zgłaszają chęć uczestnictwa w posiedzeniach do godz. 12:00 w dniu, w którym ma odbyć się posiedzenie Rady Nadzorczej.

3. Każdy członek Rady Nadzorczej ustala grafik swoich dyżurów w porozumieniu z działem prawno-organizacyjnym najpóźniej w tygodniu poprzedzającym miesiąc, którego grafik dotyczy.

4. Każdy członek Rady Nadzorczej w porozumieniu z działem prawno-organizacyjnym ma obowiązek przygotować projekt odpowiedzi na co najmniej jedno pismo w miesiącu, które zostało skierowane do Rady Nadzorczej.

5. Wysokość premii dla Zarządu ustalona jest w głosowaniu tajnym w następujący sposób:
- każdy z członków Rady Nadzorczej oddaje swój głos wpisując przy nazwisku członka Zarządu liczbę całkowitą od 1 do 30, która odpowiada wysokości premii. Wpisanie innej liczby powoduje nieważność głosu. Wysokość premii ustala sekretarz Rady Nadzorczej lub inny wyznaczony członek Rady Nadzorczej poprzez obliczenie średniej arytmetycznej spośród wszystkich ważnie oddanych głosów. Wysokość premii ustala się z dokładnością do jednego miejsca po przecinku.

7. Czas trwania posiedzeń ogranicza się do godziny 23.00. W razie nie wyczerpania porządku obrad kontynuacja posiedzenia odbywa się w następnym dniu roboczym, a jeśli jest to niemożliwe, to w kolejnym najbliższym możliwym dniu roboczym.

8. Osoby spóźniające się na posiedzenia Rady Nadzorczej będą upominane.

9. Członkowie Rady Nadzorczej będą tworzyć zespoły tematyczne do konkretnych spraw. 


Dodatkowo Przewodniczący Wojtalewicz poprosił, żeby wszyscy Przedstawiciele, którzy wyrażą taką wolę byli zawiadamiani SMS o kolejnych posiedzeniach Rady Nadzorczej przez dział organizacyjny.


2. Sprawozdanie z działalności komisji do spraw nieprawidłowości odwołanego Zarządu.


Na posiedzenie zaproszono na mecenasa Ernesta Bejdę, który omówił sposoby i efekty pracy komisji ds. badania działań odwołanego Zarządu. Członkowie Rady Nadzorczej otrzymali od mecenasa E. Bejdy pisemną informację na temat spraw, które były przedmiotem zainteresowań komisji oraz o potencjalnych możliwościach dochodzenia roszczeń przez Spółdzielnię w związku z stwierdzonymi nieprawidłowościami.
Kilka ze spraw wymaga wsparcia pracownikami SM.

H. Klitenik zgłosił wniosek, aby zamknąć prace komisji ds. badania działań odwołanego Zarządu pracującej w składzie ustalonym przez poprzednią Radę Nadzorczą.

Dodatkowo przegłosowano wniosek, aby głosowanie w sprawie komisji było przeprowadzone w sposób tajny.

Jadwiga Piotrowska prosiła obecnych na sali  3 członków dotychczasowej komisji o informację, co ich zdaniem należałoby dalej jeszcze badać. I jakie z dotychczasowo badanych spraw w/g członków komisji rokują na uzyskanie jakiś efektów.
Po zakończeniu dyskusji na wniosek H.Klitenika Przewodniczący M. Wojtalewicz zarządził przeprowadzenie głosowania tajnego czy RN jest za zamknięciem prac  komisji w dotychczasowym składzie. Wyniki głosowania ogłosiła Sekretarz RN                
Wynik głosowania    za    4    przeciw    3    wstrzymało się    2

Przewodniczący Rady Nadzorczej M. Wojtalewicz podziękował członkom komisji za wykonaną pracę. Poprosił członków Rady Nadzorczej, aby na kolejne posiedzenie przemyśleli o dalszej formule badania nieprawidłowości odwołanego zarządu, czy w jakiej formie i w ewentualnie jakim składzie miałaby funkcjonować nowa komisja celem zakończenia najbardziej rokujących spraw.


3. Zatwierdzenie protokołów z posiedzeń Rady Nadzorczej w dniach 6.06.2013 r. i 16.06.2013 r.

H. Klitenik zgłosił poprawki do protokołu Rady Nadzorczej z posiedzenia w dniu 6 czerwca 2013 r.
L. Kołnierzak zgłosiła, że w protokole brakuje decyzji Rady Nadzorczej w sprawie zamieszczenia przez Zarząd informacji na stronie internetowej Spółdzielni w sprawie dochodzenia roszczeń od lotniska dlatego składa wniosek o przeniesienie zatwierdzania protokołu na kolejne posiedzenie. M. Wojtalewicz poprosił, aby członkowie Rady zgłaszali swoje ewentualne uwagi do protokołów przed posiedzeniem Rady Nadzorczej.

Przewodniczący M. Wojtalewicz zgłosił wniosek, aby przegłosować poprawki naniesione przez H. Klitenika, a dział prawno-organizacyjny zobowiązać do odsłuchania nagrania i przygotowania uzupełnionej wersji protokołu do zatwierdzenia na kolejne posiedzenie:


 4. Wyznaczenie pełnomocnika z RN ds. przekształcenia lokalu mieszkalnego w odrębną własność – ewentualne podjęcie uchwały.

Przewodniczący M. Wojtalewicz zapoznał zebranych z wnioskiem Zarządu w sprawie podjęcia uchwały w sprawie ustanowienia pełnomocników do dokonania czynności prawnej z członkiem Zarządu w sprawie ustanowienia odrębnej własności lokalu, który zamieszkuje i  do którego ma prawo spółdzielcze. Do reprezentowania Spółdzielni przy umowie ustanawiania odrębnej własności lokalu z Prezesem Grzegorzem Janasem zgłosiła się Maria Czarnecka i Agnieszka Tomaszewska-Ostrowska.


5.    Informacja Zarządu o realizacji zaleceń i uchwał Rady Nadzorczej za okres 1.04.2013 r. do 30.06.2013 r. – podjęcie decyzji w sprawie przyznania premii regulaminowych dla członków Zarządu za II kwartał 2013 r.



Na posiedzenie zaproszono Zarząd.

Prezes Marek Pykało zrelacjonował przekazaną w materiałach dla członków Rady Nadzorczej informację o realizacji przez Zarząd decyzji i uchwał Rady Nadzorczej. Poprosił o zadawanie ewentualnych pytań.

H. Klitenik zgłosił wniosek, aby decyzję nr 51 z zestawienia przenieść do kolejnego zestawienia za III kwartał ponieważ nie została jeszcze zrealizowana. L. Kołnierzak zgłosiła wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do udzielenia informacji w sprawie określenia sytuacji lokali oznaczonych literą „U” w Galerii Ursynów w terminie do kolejnego posiedzenia Rady Nadzorczej (29 lipca 2013 r.)
 

L. Kołnierzak zgłosiła wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do zamieszczenia na stronie internetowej Spółdzielni informacji o możliwości dochodzenia roszczeń od lotniska w terminie do 2 lipca 2013 roku.
Wynik głosowania    za    9    przeciw    0    wstrzymało się    0

H. Klitenik zgłosił wniosek, aby Zarząd zobowiązał firmy sprzątające do przeglądu drzew na przejściach po opadach deszczu w celu wytypowania gałęzi do wycięcia.
Wynik głosowania    za    9    przeciw    0    wstrzymało się    0

H. Klitenik zgłosił wniosek, aby  Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przygotowania dla Rady informacji kogo od początku roku zatrudniono w Spółdzielni, na jakie stanowiska i na jakich warunkach.
Wynik głosowania    za    8    przeciw    0    wstrzymało się    1

H. Klitenik poprosił o informację czy prawdą jest, że Spółdzielnia zalegała z płatnościami na rzecz kancelarii z Tarnowa? Prezes M. Pykało stwierdził, że istotnie doszło do problemów płatniczych. Doszło do naprężenia, w którym powstało wrażenie złej woli z jednej ze stron. Kancelaria wystosowała nakazy sądowe przeciwko Spółdzielni. W tym samym czasie porozumienie między kancelarią, a Spółdzielnią zostało już zawarte. Jednak wydarzenia te utwierdziły Zarząd w słuszności decyzji o rozstaniu się z tą kancelarią.

H. Klitenik poprosił o informację co będzie dalej z klubikiem dla dzieci prowadzonym w Klubie „Przy Lasku”. Prezes M. Pykało odpowiedział, że będzie dalej działać, ale na innych zasadach niż dotychczas.

L. Kołnierzak zgłosiła wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do uaktualnienia telefonów i danych do administratorów na stronie internetowej Spółdzielni i na tablicach ogłoszeń.
Wynik głosowania    za    9    przeciw    0    wstrzymało się    0

L. Kołnierzak zgłosiła wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przesłania członkom Rady drogą mailową oraz do umieszczenie w teczce z korespondencją do Rady wzoru pisma do SKO w terminie do 2 lipca.
Wynik głosowania    za    9    przeciw    0    wstrzymało się    0

H. Klitenik zgłosił wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do sprawdzenia sprawności funkcjonowania systemu przekierowywania połączeń telefonicznych w biurze Spółdzielni..
Wynik głosowania    za    9    przeciw    0    wstrzymało się    0
K. Szarecki poprosił o informację jakie są rokowania na zatrudnienie nowego Głównego Księgowego. Prezes M. Pykało odpowiedział, że aktualnie wypracowany model wydaje się wystarczający. W Spółdzielni zatrudniona jest osoba na stanowisku zastępcy głównego księgowego. Ma wsparcie ekspertów. Ponadto Zarząd jest po negocjacjach z osobą, która być może zostanie wkrótce zatrudniona na stanowisko Głównego Księgowego. 

M.Wojtalewicz  poruszył sprawę zbyt długiego czasu odpowiedzi na pisma mieszkańców do zarządu.
Z danych statystycznych wynika że za bieżące półrocze ilość wpływającej korespondencji wzrosła o prawie 50% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym i wynosi prawie 1300 pism miesięcznie w okresie  ostatniego  półrocza. Maksymalny czas udzielania odpowiedzi nie powinien jednak przekraczać 30 dni.
M.Pykało poinformował , że zarząd pracuje nad tym i ma powstać system wychwytujący pisma w identycznych sprawach co przyspieszy czas odpowiedzi.

M. Sosnowska poprosiła o informację jakie są wyniki finansowe Spółdzielni za I kwartał 2013 roku, a jeśli już wiadomo to i za pierwsze półrocze. Prezes M. Pykało odpowiedział, że w chwili obecnej nie poda wyniku finansowego. Jeśli chodzi o stan bieżący to cały czas saldo łączne oscyluje w granicach między 4,8 - 6,1 milionów złotych.

 M. Sosnowska zwróciła się do zarządu z pytaniem czy będą podwyżki wynagrodzeń zarządu.
Otrzymała odpowiedź od sekretarza RN Pani Kołnierzak, że o podwyżkach dla zarządu decyduje RN, nie zarząd.



M. Sosnowska poprosiła o informację jak wygląda rozpatrzenie wniosków Spółdzielni w sprawie rozłożenia przez miasto zasądzonych zobowiązań na raty i umorzenia odsetek.

Prezes G. Janas odpowiedział, że wniosek został złożony i aktualnie Spółdzielnia czeka na jego rozpatrzenie przez Radę Miasta.

M. Sosnowska poprosiła o informację kiedy będzie przygotowany plan finansowy na 2013 rok. Prezes  M. Pykało odpowiadając podkreślił, że było wiele nieprawidłowości w Spółdzielni, a plan jest pochodną zjawisk finansowo sprawozdawczych. Prace nad planem finansowym są zaawansowane w okolicach 40% i prawdopodobnie zostaną zakończone pod koniec okresu urlopowego.

M. Sikora-Antkowiak zgłosiła, że nie dostała informacji o jej przegłosowanym przez Radę Nadzorczą wniosku w sprawie włączenia się Spółdzielni do spraw tworzącej się wspólnoty mieszkaniowej przy ul. Lanciego 10G. Prezes G. Janas odpowiedział, że Spółdzielnia zrobi wszystko to co może zrobić dostępnymi środkami prawnymi, a informacja Zarządu w tej sprawie znajduje się w teczce korespondencyjnej Rady Nadzorczej. L. Kołnierzak zaproponowała, że odczyta treść informacji. M. Sikora-Antkowiak poprosiła o informację ustną.
M. Sikora-Antkowiak poprosiła o informację dlaczego w dalszym ciągu nie są usuwane przez firmę INŻYNIERIA usterki w budynku przy ul. Lanciego 10G. Prezes G. Janas poinformował, że dotychczasowa wymiana korespondencji z firmą INŻYNIERIA w tej sprawie nie przyniosła rezultatów i w tym tygodniu Zarząd kończy wymianę pism i przechodzi do podjęcia kroków prawnych polegających na złożeniu pozwu do sądu.

L. Kołnierzak zgłosiła wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przesłania członkom Rady drogą mailową oraz umieszczenia w teczce z korespondencją do Rady kopii pisma wystosowanego przez Zarząd do Miasta z wnioskiem o umorzenie lub rozłożenie na raty należności wynikającej z wyroku Sądu Apelacyjnego z 11 kwietnia 2013 r. – w terminie do 3 lipca 2013 roku.
Wynik głosowania    za    9    przeciw    0    wstrzymało się    0

Przewodniczący Rady Nadzorczej zarządził tajne głosowanie w sprawie określenia wysokości przyznanej premii dla Zarządu za II kwartał 2013 roki. Wyniki głosowania obliczyła i podała L. Kołnierzak.

Oddano 7 głosów ważnych i 2 głosy nieważne.

W wyniku głosowania Rada Nadzorcza przyznała premie regulaminowe w nw. sposób:
Marek Pykało – 12,5 %
Beata Kunstetter – 13,5 %
Grzegorz Janas -  7,7 %


6.    Sprawy różne.

M. Wojtalewicz zgłosił wniosek, aby  Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do sporządzenia zestawienia spraw sądowych z uwzględnieniem wysokości wynagrodzenia obsługi prawnej – w terminie do kolejnego posiedzenia Rady Nadzorczej (29 lipca 2013 r.)
Wynik głosowania    za    9    przeciw    0    wstrzymało się    0

M. Wojtalewicz zapytał  co ze zbyciem „zbędnego majątku”. B. Kunstetter: jeśli chodzi o lokale i miejsca postojowe na Belgradzkiej 14 to miały być dziś zlecone nowe operaty szacunkowe. Będą wkrótce spotkania z osobami mającymi prawo pierwokupu i interes w wykupie gruntów.

H. Klitenik zgłosił wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do konsultacji z policją i strażą miejską w celu zwiększenia bezpieczeństwa na skwerku przed szkołą na Mandarynki 1.
Wynik głosowania    za    9    przeciw    0    wstrzymało się    0


H. Klitenik zgłosił wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do sprawdzenia, czy istnieje możliwość wyremontowania zejścia przy ul. Belgradzkiej 18 w stronę ul. Lanciego.
Wynik głosowania    za    9    przeciw    0    wstrzymało się    0




Ze względu na późną porę godzina 24 posiedzenie Rady zostało zakończone bez omówienia pism skierowanych do Rady Nadzorczej.Przewodniczący RN zobowiązał się ,że na kolejnym posiedzeniu w dniu 29 lipca o godzinie 18:15 jednym z pierwszych punktów porządku obrad będzie omówienie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.

 ____________________________________________________________________

UWAGA Na stronie SM jest już uzupełnienie odwołania do SKO dla obszaru Lokajskiego kliknij tutaj  kolejne będą sukcesywnie zamieszczane.

14 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Jakiś niezjadliwy ten opis. Prawie stenogram i nic od autora. Wstawki odautorskie nadawały smaku dotychczasowym wpisom. Dla mnie to zły sygnał.

Anonimowy pisze...

Panie Marku,
Dowiedziałem się o dziwnym outsourcingu dot. działu kadr z p. Warszawską, Pana sąsiadką z osiedla. O co chodzi ?

Anonimowy pisze...

Tak sobie czytam i czytam i mam wrażenie, że wszystko co robi Zarząd jest zaawansowane w 40%..... Prezes Janas jest szczerze zdziwiony że jego pisma są ignorowane. Biedaczek prawie po roku prawie podjął męską decyzję co do Inżynierii że może czas oddać sprawę do sądu. Teraz w pocie czoła będzie się do tego przygotowywał kolejne miesięce...... aby w XII powiedzieć, że już za chwilę będzie gotowy...... Jak znam życie teraz będzie zlecać opinie prawne i będzie czekać i czekać i czekać i z czystym sumieniem będzie odpowiadać, że przecież czeka na opinie.......na bazie których wypracuje dalszą strategię. Dziwne że wszyscy to tolerują. A może trzeba by zadać pytanie - czego to dokonał przez rok swego zarządzania????? - jest wszak od samego początku. Fakt przegrał z Orlinskim, przdegrał z miastem o dzierżawę, z Resbudem również wróciło do ponownego rozpoznania. Ale grunt to że jest pozytywnie nastawiony i wierzy w swe decyzje i umiejętności. Wydaje mi się że trzeba go realnie ocenić za efekty, a nie tylko po tym , że ładnie się tłumaczy.

Marek Wojtalewicz - były Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Przy Metrze pisze...

W outsourcingu nie ma nic dziwnego. A fakt, że jedna z współwłaścicielek firmy, która współpracuje z SM, mieszka w naszej SM, to też nic specjalnie dziwnego. Nawet są tacy pracownicy SM, którzy mieszkają - dla jednego - bardzo dziwnie, na terenie SM. A dla drugiego normalnie, bo muszą gdzieś mieszkać.

Co do formy opisu posiedzenia to jak widać nie zawsze można wszystkim dogodzić a czas tez nie jest z gumy i czasami trzeba się podeprzeć recenzja osób trzecich.

A smaku nadal nadają komentarze.

Anonimowy pisze...

Chcę nadać trochę smaku ostatniemu wpisowi :
kotlet schabowy z ogórkiem małosolnym,
polskie truskawki,
sandacz po kurpiowsku w wykonaniu mojego dziadka.

Anonimowy pisze...

Co prawda to prawda,ani Pani Sikora, ani nikt inny z właścicieli mieszkań od stycznia nie dostał odpowiedzi na zbiorowe pismo w sprawie usterek i kaucji gwarancyjnych. Jednak chyba coś zaczyna się dziać, bo wczoraj czyli 8 lipca br dwaj sprawcy całego biznesu czyli szef Inżynierii wraz z pełnomocnikiem widziani byli pod spółdzielnią prowadząc ożywioną tajemniczą dyskusje - aby dla właścicieli nie był to następny powód do zmartwień.

Anonimowy pisze...

Co do smaków, to większości obskubanych członków spółdzielni należy wciskać ZALEWAJKĘ - sandacz po kurpiowsku to dla tych co skubali.

Anonimowy pisze...

Po ilości komentarzy do opisu ważnego, pierwszego posiedzenia rady w nowym składzie widać wyraźnie, że rozpoczęły się wakacje i sezon ogórkowy.

Anonimowy pisze...

A ja zamiast sandaczy, ogórków małosolnych i polskich truskawek mam najprostsze pytanie- czy jest już opracowana struktura organizacyjna spółdzielni. Chyba pół roku na zaznajamianie się nowego zarządu ze specyfiką SM powinno wystarczyć.

Anonimowy pisze...

Pisze Pan - cytuję: "W outsourcingu nie ma nic dziwnego. A fakt, że jedna z współwłaścicielek firmy, która współpracuje z SM, mieszka w naszej SM, to też nic specjalnie dziwnego."
Owszem, dziwne jest to, że p. Warszawska wskoczyła na posadkę bez konkursu.
Czyżby cichaczem zaczynało się umoszczanie "swoich"????

Anonimowy pisze...

Nową Strukturę organizacyjną spółdzielni mogą stworzyć ludzie którzy są sami dobrze zorganizowani, a tego moim zdaniem brakowało i brakuje nowym członkom zarządu. Wewnętrzne konflikty,dominowanie w wielu sprawach prawników prowadzi do chaosu i dziwnie przypomina "stare" czasy kultu Karpacza. Zadziwia mnie oferowanie propozycji współpracy ze spółdzielnią - zwolnionym wcześniej pracownikom, prowadzi to do z jednej strony do chwalenia się oszczędnościami, a faktycznie wskazuje na paraliż organizacyjno - kompetencyjny.

Anonimowy pisze...

Dlaczego została rozwiązana Komisja ds. Nieprawidłowości b. Zarządu i RN? Mieszkańców mojego bloku to bardzo interesuje. Bardzo prosimy Pana o jakiekolwiek informacje nt. temat.
Z poważaniem,

Anonimowy pisze...

Komisja została powołana przez poprzednią RN, to nic dziwnego, że w składzie i sposobie działania zakończyła swoja działalność z końcem kadencji poprzedniej RN. Nic nie jest wieczne, ani RN ani komisje. Nowa RN musi mieć możliwość zmian, a z tego co wiem, tylko jeden temat będący obiektem zainteresowań tej komisji znalazł finał w doniesieniach do prokuratury.

Anonimowy pisze...

Panie Marku. Na stronie internetowej PASSA.waw.pl jest dyskusja o pana przeszłości jako osoby, działacza itp. Czy mógłby się pan ustosunkować do wypowiedzi tam zawartych ?