piątek, 10 maja 2013

Posiedzenie 9 maja 2013

W posiedzeniu wzięli wszyscy członkowie Rady Nadzorczej oraz ok 20 Przedstawicieli.
Z obsługi prawnej był mec. Krzysztof Gałek.

Zrezygnowaliśmy z omawiania pkt pn. „zatwierdzenie protokołu nr 5”, gdyż projekt protokołu nie został jeszcze sporządzony. Przyczyną takiego stanu rzeczy są w ocenie Zarządu braki kadrowe oraz natłok obowiązków związanych z organizacją grup członkowskich.

Omówiono następujące punkty porządku obrad:

1. Odłączenie budynków przy ul. Lanciego 7, 7a, 7b od budynków przy ul. Lanciego 11
Podjęto uchwałę w sprawie zamiany Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za użytkowanie lokali. W ww. regulaminie wprowadzono następujące zmiany:
Odłączono do celów rozliczeniowych budynek Lanciego 11 od Budynków 7,7a,7b według podziału zgodnego z wyrokiem sądu dotyczącego wydzielenia się SM Migdałowa z SM Przy Metrze.
Podział ten został ustalony na podstawie prawomocnego w tej części wyroku Sądu Okręgowego – sygn. akt IV C 36/05 z 2006 roku.

2. Rozpatrzenie i podjęcie uchwały w sprawie zbiórki odpadów komunalnych
Rada podjęła uchwałę w sprawie selektywnej sposób segregowania odpadów komunalnych. Konsekwencją takiego postanowienia jest mniejsza opłata za wywóz śmieci niż miałoby to miejsce w przypadku ustalenia, że odpady nie będą segregowane.
Jeżeli zatem lokal zamieszkuje jedna osoba, zapłaci ona od lipca za śmieci 19,5 zł miesięcznie; dla dwóch osób opłata wyniesie 37 zł, trzech - 48 zł, a w cztero- i więcej osobowych gospodarstwach - 56 zł. W przypadku gdy śmieci nie będą segregowane przez mieszkańców opłata może wzrosnąć o 40%.
Są to opłaty niezależne od Spółdzielni, ustalone uchwałą Rady Miasta w związku z wejściem z dniem 01.07 ustawy o gospodarce odpadami.



3. Zmiany Regulaminu RN
Na grupach członkowskich oraz zebraniu przedstawicieli Rada omówi propozycję zmian do regulaminu. Zmiany m.in.obejmują   sposób dostarczania materiałów na posiedzenia, obligują członków RN do pełnienia dyżurów.

4. Informacja Zarządu ws. aktualnej sytuacji finansowej
W związku z ostatnim niekorzystnym prawomocnym wyrokiem z miastem w sprawie opłat za użytkowanie wieczyste należne w roku 2001 spółdzielnia musi być przygotowana na pokrycie tego zobowiązania.
Niezależenie wniesiemy kasacje  ale nie można dopuścić do działań ,jak za rządów odwołanego prezesa ,
kiedy pieniędzy na prawomocny wyrok szukano dopiero gdy komornik zajmował konta SM.
Omówiono też  sprawy innych potencjalnych zagrożeń ewentualnymi roszczeniami w stosunku do SM.
Wszystkie te sprawy będą omawiane na grupach członkowskich i Zebraniu Przedstawicieli.


5. Sprawozdanie z prac tzw. komisji śledczej
Komisja przedłożyła RN sprawozdanie ze swojej dotychczasowej działalności. Ze względu na dobro toczących się postępowań karnych obecnie nie chcemy ujawniać szczegółów nieprawidłowości, jakie udało się zidentyfikować członkom komisji.

6. Sprawa umożliwienia parkowania na wolnych miejscach postojowych w Galerii oraz Belgradzkiej 14 dla mieszkańców nieruchomości Lokajskiego na czas trwania utrudnień związanych z sąsiadującą budową
Niestety Zarząd poinformował, iż nie ma możliwości zastosowania preferencyjnych warunków w najmie miejsc postojowych dla osób zamieszkujących w nieruchomościach przy ul. Lokajskiego, ze wzgledu na to ,że budowa ta nie jest prowadzona przez SM Nie zostały w tym przedmiocie podjęcie zatem żadne postanowienia przez Radę Nadzorczą. Niemniej Rada zobowiązała Zarząd do weryfikacji obecnego stanu wolnych miejsc postojowych we wszystkich zasobach spółdzielni oraz możliwości obniżenia stawek opłaty za wynajem miejsca postojowego dla wszystkich członków SM.

7. Zatwierdzenie sprawozdania RN za 2012 r.
Sprawozdanie Rady zostało zatwierdzono po uwzględnieniu zgłoszonych poprawek stylistycznych i gramatycznych. Na posiedzeniu członkowie nie wnosili uwag merytorycznych do sprawozdania.

8. Sprawy różne

Zarząd jest w trakcie przygotowywania sprawozdania ze swojej działalności.
Prezes Marek Pykało wyjaśnił , że niestety przyczyną opóźnienia jest niewłaściwe księgowanie sprzeczne z ustawą o rachunkowości, co wykazał audyt i jest też jednym z wniosków do Prokuratury.
Obecnie biegli kończą badanie bilansu za 2012 r i , zgłaszają sporo zastrzeżeń
Jednak z tych względów naprawa kilkuletnich zaszłości powoduje opóźnienia. Zarząd nie chciałby dawać  wirtualnych bilansów na Grupy Członkowskie  tylko rzetelne dane, tak aby nie wprowadzać członków SM w błąd.
Dodatkowo nadal nie został zatrudniony  Główny Księgowy.

Prezydium RN zostało zobowiązane do rozmów z Zarządem w sprawie nie kompletnego i nieterminowego dostarczania materiałów na posiedzenia RN.


Zarząd poinformował zakończył, że zakończył  wstępną rekrutacje na stanowisko osoby odpowiedzialnej za przeprowadzanie zamówień dla  SM.

 Poruszono też kwestię uciążliwych członków spółdzielni, nachodzących niektórych członków RN i Zarządu.

Jedna z przedstawicielek poprosiła o możliwość przywrócenia 1 dnia bez interesantów. Zarząd rozpatrzy tę propozycje. 

Poruszono kwestię niektórych firm sprzątających,  nie wywiązujących się w należyty sposób  ze swoich obowiązków.

Jeden z Przedstawicieli zwrócił uwagę na  przeciągające się terminy odpowiedzi Zarządu na pisma członków( ponad miesiąc. Zarząd odpowiedział, że stara się polepszać standardy pracy w tym zakresie, ale wciąż zmaga się z problemem niesamodzielności pracowników. Poza tym wpływa codziennie mnóstwo pism od mieszkańców, a niektóre z nich wymagają analizy prawnej lub pracy na dokumentach, która nie zawsze pozwala na zachowanie takiego terminu odpowiedzi.


Kolejne posiedzenie RN zaplanowano na 6 czerwca .

27 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Ciekawa jestem jak spoldzielnia dopilnuje, zeby w kontenerach znalazly sie odpady niezmieszane - od dlugiego juz czasu apeluje o zainteresowanie smietnikami w naszej spoldzielni - szczegolnie zalezy mi na tym, ktory mam pod swoim blokiem - LB2 - otwarty 24 h na dobe dla wszystkich - mam tez ciekawe spostrzezenie - po drugiej stronie Belgradzkiej - na Lokajskiego zostal wybudowany bardzo okazaly smietnik z cegly klinkierowej - zastanawiam sie jaki byl koszt tej inwestycji - i jak sie to ma do oplakanego stanu w/w smietnika na LB 2...

Anonimowy pisze...

Z tymi śmieciami to będzie jeszcze awantura. nie zdziwię sie, jeżeli po 1 lipca wściekli mieszkańcy zaczną zwozic śmieci pod siedzibę władz Warszawy. A poza tym to śmieci maja swoją wartość - surowce wtórne, surowce energetyczne. Dlatego zysk z tego powinien pomniejszać opłaty za wywóz śmieci. I jeszcze sprawa Ekonu. Dzięki Ekonowi nie wyrzucamy do śmietników tylu śmieci, więc stawka powinna być obniżona i trzeba o to walczyć.
Zastanawia mnie też dlaczego nie ma wciąż jeszcze głownego księgowego. Czy naprwdę tak trudno znaleźć kogoś rozsądnego? Przecież panie Budasz i Stępniewska są świetnymi fachowcami. Dlaczego nie można ich zatrudnić?

Anonimowy pisze...

Po co zatrudniać osobę zajmującą się przetargami czy zamówieniami, jak niema pieniędzy na remonty. Jak dużo miesięcznie jest tych zamówień?

Anonimowy pisze...

Czy ta przedstawicielka upadła na łeb? To jest jedno z największych osiągnięć rewolucji, że nie ma dni bez interesantów. Może sama teraz pracuje w spółdzielni i już nie chce zdobyczy rewolucji, bo przestało być to wygodne? To za co bierze pieniądze?

Anonimowy pisze...

do wpisu z 23:15
Chyba żartujesz z tymi propozycjami na powołanie w/w przedstawicielek na głownego księgowego. Spóldzielnia już zatrudniła na różnych stanowiskach 2 przedstawicielki i nie wydaje mi sie to najlepszą decyzją.
Idąc tropem twojego rozumowania mam lepszą kandydaturę na główną księgową - powinna to być szefowa komisji d/s przekrętów. To wybitna ekonomistka z doktoratem, a z jej wypowiedzi wynika, że zna się na najdrobniejszych meandrach spółdzielczej ekonomii.
Poza tym jak dostanie etat i nie będzie zmuszona pracować społecznie to na pewno pokaże lwi pazur i bez trudu zlokalizuje sprytnie polokowane przez zarząd na tajnych kontach 14 milionów z funduszu remontowego.

Anonimowy pisze...

Ciekawe, jak spółdzielnia ma zamiar dopilnować segregowania śmieci przez "podrzutków" czyli tych, którzy przywożą śmieci samochodami do naszych śmietników korzystając z tego, że są kompletnie nie zabezpieczone przed takimi sytuacjami czyli OTWARTE. Podwyższoną opłatę za niesegregowane śmieci zapłacą mieszkańcy? Kiedy wreszcie zamknięty zostanie śmietnik przy Biedronce na ul. Raabego?

Anonimowy pisze...

Ta przedstawicielka ani nie upadła na łeb /twoim stylem prymitywnym/ ani nie pracuje w spółdzielni.
Tak na zdrowy rozum - myślisz, że wszystko robi się siedząc na d.. przy biurku i gadając z mieszkańcami, że nie mamy zbyt wiele kasy np na remonty???

Kto pójdzie w teren, sprawdzi firmy sprzątające, działające lub nie windy, komisje po zalaniach. popsute drzwi lub okna, pokarze wolne lokale, wynajmie garaż i stworzy dokumenty do przetargu, pójdzie odbierze wykonane prace sanitarne i budowlane i opisze dziesiątki faktur za media???

Ostatnio np widziałem w dziale technicznym dwie osoby . Uważasz, ze to za wiele?
Wszyscy wg ciebie się w tej naszej SM nudzą?

Kiedy maja odpisywać na setki czasami bzdurnych pism? Moje pismo miało nr 4676, to paranoja!

Anonimowy pisze...

Z tego co wyliczyłem - to przetargów jest kilkanaście w całym roku.
Co ten ktoś będzie robił w długich okresach bezprzetargowych?
Kolejny cud-fachowiec do sporadycznych czynności.
skandal, skąd taki pomysł, kto jest jego autorem?

Anonimowy pisze...

Zostało zwolnionych od sierpnia prawie dwadzieścia osób w naszej spółdzielni. Jak mnie poinformowano taka osoba nie będzie wąską specjalistką, tylko od przetargów ale będzie miała pełną odpowiedzialność - co było celem zatrudnienia takiej osoby. Jak coś będzie z przetargami nie tak, od ogłoszenia, wygrania do całkowitej realizacji to ona odpowiada.
Do tej pory nikt personalnie za to nie odpowiadał.A odpowiedzialność zbiorowa to żadna.

Anonimowy pisze...

Anonimowy 13.04 w moim "prymitywnym stylu" pokazuję głupotę. A może ty pokarzesz czy pokażesz? Bo zanim coś napiszesz sprawdź w słowniku co chcesz napisać w swoim nieprymitywnym języku. Tak więc Bozia pokarała za brak myślenia, czy to chcesz nam pokazać?

Anonimowy pisze...

LB2 daj spokój z tymi śmieciami. To jest na każdej radzie jakby nie było innych problemów.

Anonimowy pisze...

O czym ty mówisz? Jaka specjalistka całościowa?
Za co ona miałaby odpowiadać?
Znów ktoś kto zna się na wszystkim? Na budowlanych, sanitarnych, elektrycznych, sprzątających firmach, pomocach biurowych?

Kto jej będzie dokładnie pisał scenariusze przetargowych robót?
No przecież mamy szeregowych pracowników.
TO BĘDZIE SPECJALISTA. Kurde, znów jak było.

Anonimowy pisze...

A mnie się podoba zrobienie jednej osoby odpowiedzialnej za przetargi. Faktycznie jak nie ma odpowiedzialności, to nie ma od kogo wymagać. A na przetargach można przewalać jak największą kasę.Widzę ,że niektórym to odpowiada, mnie nie.Za Stępnia to faktycznie nikt nie wiedział o niczym, nikt za nic nie odpowiadał i kasa spółdzielców była marnotrawione nagminnie. Myślę, że niektórzy za tym ciągle tęsknią , to już nie wróci, nie łudźcie się .

Anonimowy pisze...

Specjalista od przetargów jest w każdej większej instytucji. Odpowiada za przygotowanie, ogłoszenie, odbycie, wdrożenie, rozliczenie (w tym odpowiedzialność za gwarancje, terminy) i kieruje do odpowiednich działów uwagi odnośnie wypływających nieprawidłowości w wykonaniu usługi zleconej. W takiej sytuacji np. inspektorzy odpowiadają za wyłapywanie wad wykonania usługi, a nie za stroną prawną umowy i gwarancji.

Anonimowy pisze...

Nasza SM jest instytucją z bardzo skromnym budżetem na remonty. Na te konieczne ledwie starcza, reszta czeka, nawału pracy nie będzie. W dz. technicznym ubyło kilka osób brakuje inspektora elektryka. Może ktoś pomoże znależć. Czy specjalista od przetargów to będzie osoba z uprawnieniami na wszystkie branże?

Anonimowy pisze...

Księgowy nie jest ekonomistą.

Anonimowy pisze...

To że w spółdzielni będzie pracownik d/s przetargów to może i dobrze, natomiast kto będzie tym "specjalistą" i co faktycznie będzie robił to nie będzie zależało od niego tylko od zarządu i obsługi prawnej.
Najlepiej przygotowany przetarg mogą skopać i przewrócić do góry nogami,wg zasady Pan każe, sługa musi - mieliśmy już tego przykłady.

Anonimowy pisze...

Nie mam zamiaru dac spokoju ze zsmietnikami - co z tego, ze jest na kazdej radzie jak nie ma zadnego efektu - to sa wazne sprawy - bo za chwile bedziemy mieli wielki z tym problem - i bedziemy placic za wyzwoz smieci jak za zboze - nie wiem gdzie mieszkasz - ale przejdz sie tu czasem (zwlaszcza w cieply dzien) - i zastanow - czasy sie zmienily i teraz smieci to pieniadze - martwi mnie, ze temat jest na kazdej radzie a tu zero efektow :(

Anonimowy pisze...

Problem śmieci jest wszędzie mniejszy lub większy. Wszystkie spółdzielnie i wspólnoty zachodzą dziś w głowę jak to będzie. Jakoś będzie. Wyjdzie w praniu.
Problem jest, ale ja nie widzę łatwego sposobu rozwiązania go. Ludzie wyłamują zamki w zamkniętych śmietnikach i nie chcą segregować. Przecież nie postawimy stróża, żeby łapał za rękę wywrotowców.

Anonimowy pisze...

A niby czemu ma służyc dzień bez interesanta?

To może na poczcie też trzeba zrobić dzień bez interesanta np. piątek?? - wszak ludzie tyle listów i paczek przynoszą, że nie ma czasu na ich obrobienie.....

To paranoiczna propozycja rodem z głębokiej komuny. Zresztą czego tu oczekiwać - skoro SMPM to wciąz relkit dosłownie i w przenośni.

Tłumaczenia Zarządu że ludzie pisma piszą i biedaczki nienadążają z odpowiedzią w 30 dni - równie humorystyczna.

Może zatem trzeba przeprowadzić kurs szybkiego czytania i pisania?????? Wiekszej bzdury o nadakrtwności członków spni dawno nie słyszałem......

Stwierdzenie o małej samodzielności pracowników skituje - Jaki Pan taki kram.........

Używanie tego typu argumentów nie przystoi "managerom" z dyplomami.

Coż - sercem jestem za Wami ale oczy widza niestety miernotę w działaniu.

Biore pod uwagę że zastaliście syf - ale zaraz minie rok Waszej działalności a efekty mało przekonywujące: likwidacja kasy, likwidacja dnia bez interesanta i nowa strona w internecie.

To widzą pojedyńczy spółdzielcy. Poza tym - ciemność, ciemnośc widzę....

Opowieści, że były nieprawidłowości ale o nich nie powiemy bo to jeszcze nie czas......to istne żarty. Mało macie albo mało potraficie...... - to w kierunku Prezesa ds. prawnych.

Jak na razie przegrywamy sprawy duże /z miastem/ jak i małe /z byłymi pracownikami/. Ale oczywiście mamy dalej dobre samopoczucie i trzymamy fason. Wszak Zarząd czuwa...... ale ma niesamodzielnych pracowników......

Ja o takie zmiany rok remu nie walczyłem...... to mój komentarz. I myślę, że nie jestem odosobniony.......

Anonimowy pisze...

Ludzie wyłamują zamki... Może i wyłamują, ale jak mają co wyłamywać. Z resztą nie przesadzajmy z tym wyłamywaniem, to sprawy marginalne, a podwyższone opłaty za niesegregowane śmieci, to uderzy nas wszystkich po kieszeni. Czy tego chcemy?

Anonimowy pisze...

Pan Zbigniew Jamroz, broniąc na Forum pana Cieślaka, wyrządził mu niedźwiedzią przysługę. No bo jeśli się ma poparcie człowieka, który tak wielce się "zasłużył" naszej spółdzielni, że grozi jej upadłość... Z pewnością były PRN nie jest ogólnie szanowaną i ulubioną postacią, więc po tej jego wypowiedzi zwolennicy pana Włodzimierza się martwią, przeciwnicy cieszą, a neutralni - mają dużo do myślenia.

Agnieszka Ostrowska pisze...

Dziękuję szczególnie Anonimowemu z 14.05 godz 15.52
Dziękuję, że wciąż jest sercem z nami, choć nie wszystko wygląda tak jak chcieliśmy rok temu.
Cóż okoliczności są dużo bardziej skomplikowane i trudne, niż wcześniej mieliśmy nadzieję zastać. Czynnik ludzki też nie pomaga dokonywać naprawy tak skutecznie i szybko, jak chcielibyśmy.
Zapewniam jednak, że zmian jest więcej niż likwidacja kasy. Tylko, że potrzebny jest wciąż czas. Choć to oczywiście niczego nie tłumaczy.
A pomysł z przywróceniem dnia bez interesantów został postawiony przez jedną z przedstawicielek, choć myślę, że z empatii dla jednej z pracujących w spółdzielni pań.
Zapraszam na moje dyżury, chętnie opowiem o nieprawidłowościach.
W sprawie śmieci temat podejmuję nieustannie. Niestety jestem właściwie odosobniona w zainteresowaniu tym tematem.

Anonimowy pisze...

przy LB9 jakoś śmietnik jest zamykany i nikt zamka nie wyłamuje, dlaczego nie można pozamykać reszty? A do użytkownika z LB2 - nie jesteście wyjątkiem, prawie wszędzie w SM śmietniki porozwalane, nie tylko tam jest bałagan i śmieci się wysypują, rozejrzyj się...

Anonimowy pisze...

Do przeczytania - dla tych, ktorzy sadza, ze wystarczy zadeklarowac, ze bedziemy segregowac odpady - w nasze spoldzielni to utopia - wystarczy , ze kilka osob sie nie dostosuje i wszycy bedziemy odpowiadac swoimi portfelami:
http://wyborcza.pl/1,75478,13921783,Rewolucja_w_smieciach__Wystarczy__ze_jeden_sasiad.html#BoxSlotII2img

Anonimowy pisze...

A co oznacza: Odłączono do celów rozliczeniowych budynek Lanciego 11 od Budynków 7,7a,7b według podziału zgodnego z wyrokiem sądu dotyczącego wydzielenia się SM Migdałowa z SM Przy Metrze.?

Anonimowy pisze...

anonimowy 11:41
przy LB9 jest tylko krata, zamek od zawsze jest wyłamany; gdy zamek nie był wyłamany, każdego ranka przed kratą leżały stosy śmieci.