czwartek, 28 sierpnia 2014

POSIEDZENIE RADY NADZORCZEJ SM „PRZY METRZE” W DNIU 25.08.2014 ROKU

 W posiedzeniu RN wzięło udział 9 członków RN i 7 Przedstawicieli

Przyjęto porządek obrad przesuwając bliżej początku-  plan na 2014, bo czekały już panie z księgowości, zaproszone do tego punktu.


Przyjęty porządek obrad:


1.     Zatwierdzenie protokołu Rady Nadzorczej nr 7 z dnia 21.07.2014 r.

2.     Omówienie sprawy priorytetów w usuwaniu usterek w budynku przy ul. Belgradzkiej 14 w związku z odzyskaniem ubezpieczenia.

3.     Omówienie sprawy udzielenia pomocy prawnej mieszkańcom Spółdzielni, którzy uchybili procedurze odwołania się od wypowiedzenia przez Miasto opłaty z tytułu użytkowania wieczystego.

4.     Omówienie sprawozdania z wykonania planu gospodarczo-finansowego za rok 2013 na nieruchomościach.

5.     Zatwierdzenie planu gospodarczo-finansowego na rok 2014 – ewentualne podjęcie uchwały.

6.     Omówienie postępowania konkursowego ws. podzielników c.o.

7.     Omówienie realizacji planu remontów.

8.     Omówienie postępowania konkursowego ws. wyłonienia dostawcy energii elektrycznej administracyjnej.

9.     Sprawy różne.

Ad1/Protokół nr 7 zatwierdzono.


Ad2/Spółdzielnia zawarła ugodę z firmą ubezpieczeniową w sprawie wypłaty kwoty około 150 tysięcy złotych za nie usunięcie usterek przez firmę Inżynieria w budynku przy ul. Belgradzkiej 14.  

W związku z tym Rada Nadzorcza chciała uzyskać informację, jak można zagospodarować ww. środki, które już wpłynęły na konto SM od ubezpieczyciela.

Prezes M. Wojtasiewicz stwierdził, że sprawa analizy usterek i koniecznych prac remontowych w budynku przy ul. Belgradzkiej 14 nie jest prosta, ze względu na zbiegi licznych wydarzeń związanych z tym budynkiem w przeszłości. Należy weryfikować informacje z dokumentów z często zupełnie odmiennym stanem faktycznym. Osobie z zewnątrz, która dopiero zaczyna zajmować się tymi problemami ciężko w tej sytuacji stwierdzić, co jest prawdą. Przygotowaliśmy listę spraw usterkowych i jest to propozycja do dyskusji. Potrzeba jeszcze około dwóch tygodni do tego, aby w pełni dokładnie przygotować taką listę.


Prezes M. Pykało w uzupełnieniu wypowiedzi powiedział, że problem to nie tylko kwestie wiedzy inżynierskiej ale również problem, że uzyskana kwota odszkodowania odnosi się tylko do robót wykonywanych przez Inżynierię

RN jako priorytet uznała wymianę nawierzchni przed budynkiem ( obecna jest tak śliska ,że zagraża bezpieczeństwu przechodniów)
Drugim pilnym zadaniem jest diagnoza i  likwidacja przecieków stropowych.
Złożyłem wniosek, aby do następnego posiedzenia Rady Nadzorczej, Zarząd przedstawił propozycje usunięcia usterek w budynku przy ul. Belgradzkiej 14 z wyszczególnieniem, które będą naprawiane ze środków z kaucji gwarancyjnej, a które z funduszu remontowego (jeśli będzie to możliwe, to materiał należy przekazać w ciągu 2 tygodni).


Ad3/Spółdzielnia udziela pomocy swoim mieszkańcom posiadającym tytuł odrębnej własności lokalu w odwoływaniu się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego od wypowiedzenia przez Miasto stawki opłaty z tytułu użytkowania wieczystego, która została podniesiona w dużej kwocie (niekiedy ponad 100%) na przełomie lat 2012/2013. 
Szacuje się, że około 20-25% uprawnionych osób nie zdążyło się odwołać w terminie, bądź uchybili procedurze i ich odwołania są nieskuteczne.
Mieszkańcom Lokajskiego, części Belgradzkiej 14 i Raabego, którzy odwołali się w prawidłowym terminie, SKO już przyznało racje.
Dlatego Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przygotowania pomocy prawnej dla osób które się spóźniły lub z innych przyczyn nie zdążyły się odwołać.

Sprawę omówił mecenas K. Gałek, przedstawiając projekt pism dla ww. kategorii osób. 
Na wstępie należy złożyć pismo do Prezydenta Miasta, a dopiero potem w przypadku braku odpowiedzi, bądź w przypadku odpowiedzi negatywnej należy złożyć drugie pismo do SKO.
Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przygotowania zawiadomienia zamieszczonego na stronie internetowej Spółdzielni oraz na klatkach schodowych, że osoby które nie odwołały się w terminie bądź odwołały się nieskutecznie, a posiadają odrębną własność mogą przyjść do Spółdzielni po pomoc prawną. 
Zawiadomienie ma być wywieszone do końca października.



Ad 4/ Prezes M. Pykało na wstępnie powiedział, że sprawozdanie za rok 2013 jest odniesione wg. sposobów liczenia obowiązujących do roku 2013. 
Tak jak wcześniej informowano, Zarząd czyni starania, aby koszty na nieruchomościach i sposoby ich liczenia, które obecnie znacznie wydłużają przygotowywanie planu były zinformatyzowane, a nie przygotowywane ręcznie. 
Natomiast plan na rok 2014 został jeszcze oparty na konstrukcji przejściowej.
A. Tomaszewska-Ostrowska zapytała, kiedy będzie możliwe uchwalanie planów wcześniej, a nie po pierwszej połowie roku. Prezes M. Pykało odpowiedział, że do końca września lub października Zarząd może przedstawić założenia na rok 2015. 
Nawet w styczniu można przygotować prowizorium.

Rada Nadzorcza podjęła decyzję o przyjęciu do wiadomości sprawozdania z wykonania planu gospodarczo-finansowego za rok 2013 na nieruchomościach.

Ad5/ Rada Nadzorcza podjęła uchwałę nr 9/2014 z dnia 25.08.2014 r. ws. planu gospodarczo-finansowego SM „Przy Metrze” na rok 2014 na razie nie zmieniając stawek.
Uchwalono tylko aktualizacje wcześniej ustaloną przez RN dotyczącą  sposobu  pobierania niektórych opłat:
a/ za energię elektryczną w częściach wspólnych  z osoby -  na m2
b/ gaz z osoby -  na lokal
c/ dźwigi z osoby na  m2

H. Klitenik zaproponował, aby doprowadzić do sytuacji, że wszyscy mieszkańcy Spółdzielni będą używać indywidualnych kont pocztowych w celu dokonywania opłat za lokale. Obecnie jeszcze około 400 osób nadal wpłaca do BPS

H. Klitenik złożył wniosek, aby Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do zamknięcia konta w banku BPS i skutecznego poinformowania o tym mieszkańców Spółdzielni.

A. Tomaszewska-Ostrowska stwierdziła, że przez trzy lata naliczano na ul. Belgradzkiej 14 prąd budowlany, teraz RWE przysłało korektę. Prezes M. Pykało odpowiedział, że pomimo wystąpienia przez Spółdzielnię o zmianę taryfy to RWE jej nie zmieniło z nieznanych przyczyn.


Ad6/ Prezes M. Pykało poinformował, że do postępowania konkursowego ws. podzielników c.o. przystąpiły trzy podmioty
Protokół z rozstrzygnięcia konkursu przekazano członkom Rady w materiałach na posiedzenie. Zarząd brał pod uwagę okoliczności ogólnego kosztu rozliczenia ciepła w tym roku. Okres poboru ciepła zakończył się w maju. Po upływie terminu składania ofert, firmy dokładały nowe oferty i uzupełnienia. Wybrano ofertę firmy ISTA, która zdaniem Zarządu jest najkorzystniejsza. Obecnie trwają prace nad uzgodnieniem treści umowy.

H. Klitenik w uzupełnieniu dodał, że firma ISTA zaoferowała usługi dodatkowe na rzecz Spółdzielni. Przykładowo wykonanie opracowania nowych współczynników LAF w całych zasobach Spółdzielni. Kolejna sprawa to określenie mocy zamówionej na ciepło, ciepłą wodę. ISTA oferuje przekazanie dużej ilości danych do analizy stanu cieplnego naszych zasobów. Powinno to zostać wykorzystane do przeanalizowania i ustalenia poprawnej wysokości zaliczek na ciepło.
L. Kołnierzak złożyła wniosek, aby zobowiązać Zarząd do zamontowania na grzejnikach na klatkach schodowym blokady tak, aby były one ustawione na dopuszczalne minimum.
H. Klitenik uzupełnił wniosek, aby dokonać takie działania na zaworach pod pionowych, które zaopatrują klatki schodowe w ciepło.
Na pytanie Czy jest już sporządzona opinia prawna w  sprawie możliwej likwidacji podzielników?
Prezes M. Pykało odpowiedział, że przepisy prawa energetycznego narzucają zarządcom istnienie takiego regulaminu, który  taki aspekt zakłada. Natomiast obecnie obowiązujący w Spółdzielni regulamin zawiera dwa, a nie trzy sposoby rozliczania. Trzeba też mieć na uwadze dyrektywę Unii Europejskiej, aby do roku 2016 w państwach członkowskich rozliczać ciepło przez ciepłomierze lub podzielniki. Prędzej czy później nasz Ustawodawca będzie musiał dostosować w tym zakresie prawo. 
Prezes M. Pykało przypomniał o wniosku części mieszkańców z budynku przy ul. Lanciego 4, którzy złożyli wniosek o likwidację podzielników. W budynku są 52 lokale. 19 ma zużycie prawie zerowe co świadczy, że grzejniki są zakręcone. Zwykle są to lokale na pierwszym piętrze i parterze. Zarząd zlecił działowi księgowości wysłanie pisma do mieszkańców z odpowiednią informacją i wyliczeniem ukazującym jaką kwotę powinien zapłacić dany lokal w obecnym systemie oraz w przypadku rozliczania z metra kwadratowego. W piśmie będzie zwrotne zapytanie ankietowe jaki system dany lokator wybiera i wtedy dopiero będziemy wiedzieć ilu mieszkańców tego budynku chce zmiany.

H. Klitenik zasugerował, aby liczyć, że kaloryfery łazienkach są ustawione w na maksymalne grzanie.

Ad7/ Remonty realizowane są zgodnie z planem, z tym , że plan rzeczowy na niektórych budynkach został zrealizowany mniejszymi kosztami niż zakładano początkowo. Za wygospodarowane pieniądze będą zrealizowane jeszcze dodatkowe roboty.

Ad8/ Nadal nie zmieniono dostawcy energii na tańszego ze wzgledu na wypadek samochodowy przedstawiciela firmy GREEN, która wygrała w konkursie.
Prezes  Pykało wyjaśnił,  ze  od początku lipca z oferentem, który uległ wypadkowi nie ma kontaktu. Centrala firmy Green ma ustanowić nowego pełnomocnika. W międzyczasie zmieniły się okoliczności prawne. 
Jeden z pośredników złożył nam też nową ofertę. Sprawa w toku.


Ad 9/ W sprawach różnych poruszono między innymi

- Zgoda RN na odstępstwo od regulaminu przetargu na roboty w budynkach Belgradzkiej 18,20,22  wynikające z zaleceń straży pożarnej. Odstępstwo polegać ma na nie pobieraniu wadium w przetargu na te pracę

-sprawa nie wynajętego budynku po piekarni przy sklepie z militariami.
Zarząd wyjaśnił ,że budynek dopiero niedawno opróżnił komornik, zlecono zrobienie rzutów i będzie konkurs.

-sprawa ewentualnych reklam na budynkach SM, które mogłyby zwiększyć dochody. Zarząd ma zająć się sprawą

- sprawa sporu z SM Migdałowa . Złożono apelacje w sądzie.

-sprawa regulaminu pomieszczeń wspólnych oraz sprawozdanie ws. pomieszczeń wspólnych. Zarząd ma składać  kwartalnym raporcie wt. sprawie dla Rady Nadzorczej.

- rozważenie zatrudnienia ogrodnika do spraw zieleni


Kolejne posiedzenie RN odbędzie się  29.09 .2014 roku obejmie sprawę wykreśleń z członkostwa SM osób, które sprzedały lokale  w SM, a nie złożyły wniosku o wykreślenie.
 
 

12 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Sp-nia zachęca na swojej stronie internetowej do korzystania z zakładki "Moje konto" Otóż na tej stronie bilans wpłat jest robiony już w połowie miesiąca a nie w ostatnim dniu. Mimo wpłaconego czynszu widnieje "jak byk" niedopłata w wysokości ostatniego czynszu. Dziwna księgowość rodząca pytanie - po co taka informacja, niezgodna z prawdą, po co utrzymywać taką stronę, jeśli nie ma solidnej osoby do prowadzenia tej strony? Zdumiewające działanie Sp-ni.

Anonimowy pisze...

A co ogrodnik robiłby zimą? Myślę, że najbardziej potrzebny jest malarz i tzw. złota raczka do pilnych drobnych napraw, na które w naszej Sp-ni czeka się miesiącami lub latami:zamalowywanie grafiti na ścianach zewnętrznych budynków, malowanie ścian przy windach na parterach w tragicznie zaniedbanych wysokich blokach tzw. starych zasobów, naprawy i oliwienie zamków drzwi zewnętrznych.A nade wszystko potrzebny jest monitoring na osiedlu.

Anonimowy pisze...

Dla mnie zdumiewający jest fakt analizy i omawiania wykonania planu gospodarczego za 2013r w sytuacji:
- przyjęcia przez ZPCz sprawozdania zarządu i RN za 2013r
- udzielenia zarządowi i RN absolutorium z działalności za 2013r
Brawo Przedstawiciele!!!

Anonimowy pisze...

A co ci ogrodnik przeszkadza? Ogrodnik nie musi być przecież zatrudniony na etat. Ale być powinien, żeby rośliny rosły w jakimś porządku, a nie dlatego, że sobie ktoś posadził albo przyciął, bo tak mu się wydawało.

Anonimowy pisze...

Jeszcze tylko nam brakuje żebyśmy "upiększyli" nasze domy reklamami...pewnie Biedronki. Wyjątkowo nietrafiony pomysł.

Anonimowy pisze...

Dla Ciebie nietrafiony, a dla mnie jak najbardziej. Każdy dochód dodatkowy się liczy. Wolę mieć przychody z reklamy i za darmo odnawianą ścianę szczytowa budynku niż brak kasy i i smętne szare zacieki. Problem jest w braku reklamodawców, a nie w tym ze się komuś jakaś reklama nie podoba.
Nie musi jej czytać.
Gdyby nie reklamy, to miałbyś tylko jedynie słuszny kanał telewizji państwowej, zamiast kilkudziesięciu różnorodnych.
Moim zdaniem wszystkie pomysły zwiększające dochody SM są cenne.
Może ktoś ma jeszcze jakieś?

Anonimowy pisze...

do Anonimowy z poniedziałek, 1 września 2014 18:26:00 CEST

Może Tobie nie przeszkadzają krzykliwe, ogromne i wszędobylskie reklamy. Ja mam ich dosyć w telewizji, przy ulicach, na ogrodzeniach ect. Wolałabym, żeby otoczenie mojego domu i osiedla było przyjazne, a nie tandetne. Mamy sprzedać swój spokój i normalność za trochę grosza? Jeśli, jak piszesz, wszystkie pomysły są cenne to co powiesz na np. agencję towarzyską na klatce Twojego bloku, albo nocny klub pod Twoim oknem ? Z tego byłoby pewnie jeszcze więcej dochodu. Nie dajmy się zwariować. Kasa to nie wszystko. Dobre samopoczucie jest o wiele więcej warte. Dom to nie słup ogłoszeniowy.

Anonimowy pisze...

Jest mowa o nowych stawkach na c.o. i nowych licznikach a co z reklamacjami ktorymi ludzie złożyli 3 miesiace temu?


Co ma stawka w czynszu do oplaty za ogrzewanie z calego roku? Skoro sąsiad ma zwrot bo mieszka w srodku pionu a ja mieszkanie narożne mam opłatę 4.500zl za rok! W tym 3 tysiace dopaty...a mieszkanie pół roku stalo puste z zakreconymi grzejnikami bo bylo do sprzedaży? ? Przecież za te pieniądze można dom ogrzać cały węglem.

Anonimowy pisze...

Mnie normalne, czasami nawet estetyczne, reklamy na murach nie przeszkadzają i doceniam to, że mogą przynieść pewne korzyści.
Wszystko ma jednak granice i zakłócanie cudzego spokoju jest taką ewidentną granicą.
Dlatego porównywanie głośnej dyskoteki czy uciążliwej agencji towarzyskiej do ładnej reklamy na budynku jest zupełnie bez sensu.
Jeśli już można przyrównać je to do krzykliwej reklamy przez megafon z samochodu i tu wszyscy będą przeciwni, co oczywiste.
Bo wszystko ma swoją wartość subiektywną - spokój, zadowolenie.
Nawet pieniądze maja zupełnie różną wartość dla rożnych ludzi.
Gdyby było inaczej,każdy konkretny towar musiałby mieć taka samą cenę, a tak nie jest.


Natomiast w sprawach, moim zdaniem dyskusyjnych, zawsze można się spytać większości mieszkańców danego budynku, zamiast z góry dyskredytować cudze pomysły, "bo mnie się reklamy nie podobają, a pieniądze to nie wszystko`".
Zawsze znajdzie się ktoś, komu nie będzie się podobać dowolny pomysł. Ale po to wymyślono demokracje, żeby takie sprawy rozwiązać.

Anonimowy pisze...

Demokracja? Lokali około 4000 i myślę, że sporo różnych "demokratycznych" pomysłów. paranoja, a na pomalowanie mojej malutkiej, starej zapyziałej klatki i tak jak teraż pieniędzy i tak nie będzie.
takie pomysły to i tak tylko woda na młyn naszego prezesa. Kłóććie się moi kochani lokatorzy, ja będę zarządzał.

Anonimowy pisze...

Znowu jakiś wszystkowiedzący dyktator się znalazł. Demokracja się nie podoba, bo on wie przecież najlepiej.
I niech nikt nie ma innego zdania, bo to już kłótnia, trzeba tylko słuchać jednego guru, a wszyscy będą szczęśliwi i wszystkie klatki wymalowane. To już za Stępnia przerabialiśmy, tylko, ze efekty były opłakane.

Anonimowy pisze...

Panie Przewodniczący, apropo's ogrodnika to ponownie zwracam uwagę na przestrzeganie regulaminu odnośnie roślinności w zieleńcach przydomowych, na których jest wolna amerykanka i mimo zgłaszanych uwag mieszkańcy parterów nie stosują się i nie chcą przycinać roślin do odpowiedniej wysokości nie licząc się z interesem mieszkańców wyższych kondygnacji. Jest regulamin który mówi o roślinności karłowatej którą można sadzić po uzgodnieniu ze spółdzielnią. Ktoś zacznie egzekwować regulamin czy nie? Niech Pan wyjdzie na balkon i się rozejrzy. Zajmie się Pan tym czy to Pana nie interesuje?